Niedziela, 2 października 2022

3 nowe najważniejsze trendy w projektowaniu

19 stycznia 2022

Rok może i zbliża się ku końcowi, ale wiele trendów w projektowaniu stron internetowych wciąż zaczyna się pojawiać. Ciekawie będzie zobaczyć, jak wiele z tych elementów wystroju stron internetowych pozostanie popularnych w nowym roku. Od elementów w stylu vintage, przez okręgi, aż po radosne uczucia - jest tu wiele do zabawy.

Oto co jest trendy w designie w tym miesiącu...

 

Inspiracja oldschoolowym nadrukiem

Elementy vintage powracają w nowych wersjach w dość szybkim tempie. Tym razem projektanci stron internetowych czerpią inspirację z oldschoolowego druku.

Projekty te naśladują wygląd starych gazet i magazynów, a ich style przypominają wiadomości lub treści reklamowe. Jednym z najbardziej ekscytujących wniosków może być kolor, z beżowym tłem, które wygląda jak postarzony papier.

Zwróć uwagę na wybór czcionek, skalę i obrazowanie. Wszystkie te rzeczy mają oldschoolowy charakter, który jest na tyle nowoczesny, że zachęca do interakcji.

Każdy z tych projektów utrzymuje odwiedzających zaangażowanych dzięki modnym efektom, które łączą się z estetyką vintage, dzięki czemu, mimo że mamy do czynienia z oldschoolowym wyglądem, ogólny projekt jest nowoczesny i świeży.

Portfolio Niccolo Mirandy przypomina dzień z "WAR" na pierwszej stronie dużej gazety, ale z nowoczesnymi akcentami - ilustracjami komputerowymi, animowanymi obrazami i ikonami w stylu przycisków.

Enfant Sauvage Music sprawia wrażenie reklamy w starym stylu, z jednokolorowym designem i ziarnistymi obrazami. Nadmiernie duży, zabawny wskaźnik przy najechaniu na stronę oraz nawigacja po stronie utrzymują projekt w interesującym stylu.

Kalso wykorzystuje gigantyczną oś czasu z typografią i efektami, które naśladują epokę na ekranie. Animacja i ruch sprawiają, że projekt jest na czasie i zgodny z trendami.

 

Kręgi na środku ekranu

Kręgi wydają się być trendem w projektowaniu stron internetowych, który nigdy nie wychodzi z mody - po prostu ewoluuje.

Najnowsza iteracja obejmuje okręgi na środku ekranu. Możesz je wykorzystać na wiele różnych sposobów. Fajną rzeczą w kole jest to, że jego kształt jest wrodzenie harmonijny i może pociągnąć projekt razem i sprawić, że wszystko poczuje się razem i jednolicie.

Może być doskonałym pojemnikiem na tekst lub inne elementy lub służyć jako przycisk.

Koła pasują do prawie każdego ogólnego wzoru projektu, w każdym kolorze i praktycznie z każdym typem obrazu lub wideo. Ten kształt jest praktycznie idealny! (Dlatego właśnie jest to trend, który nigdy się nie zestarzeje).

Każdy z tych przykładów wykorzystuje okrąg w nieco inny sposób.

Aflote używa środkowego okręgu jako części swojego ogólnego wysiłku brandingowego i aby pomóc przyciągnąć wzrok z podzielonych obrazów do środkowej strzałki, zachęcając użytkowników do przewijania do następnego fragmentu treści. Kolor pomaga w tym przypadku, a okrąg jest pojemnikiem na markę i inne treści z ładną warstwą na wierzchu obrazów.

One Ocean Science wykorzystuje jeden z najstarszych znanych nam kręgów - globus - jako dominujący element artystyczny, który obraca się na środku ekranu. Warstwa znajdująca się na wierzchu - dokładny tekst w wielu językach - przyciąga dodatkową uwagę dzięki umieszczeniu jej na środku. W projekcie wykorzystano również kółko w lewym górnym rogu jako branding oraz kółko w prawym dolnym rogu jako CTA, co pomaga stworzyć wizualny przepływ przez projekt od góry do środka, od dołu do kliknięcia.

To Be Love wykorzystuje fantastyczny animowany zestaw koncentrycznych okręgów, aby połączyć nazwę wydarzenia i przyciągnąć zainteresowanie do CTA. Kółko ma odpowiedni rozmiar w morzu czarnego nieba, aby przyciągnąć wzrok do treści na środku ekranu.

 

Lżejsze, szczęśliwsze projekty

Po kilku latach pandemii i świata, który nie jest już tak wesoły, projektanci stron internetowych wprowadzają do projektów lżejsze, weselsze elementy. To może być właśnie ten trend w projektowaniu, którego wszyscy teraz potrzebujemy.

Efekt ten może być zaprojektowany na kilka sposobów, włączając w to kolor, obraz, animację, skalę, a nawet typografię. Trudno jest określić, co sprawia, że projekt jest lżejszy i szczęśliwszy, dopóki go nie zobaczysz, ale kiedy to zrobisz, będziesz to wiedział. (Może to być po prostu ten mały uśmieszek w kąciku ust, gdy go zobaczysz).

Meanpug używa zabawnych, animowanych ilustracji jako ekranu ładowania z pełnotekstową stroną główną (będziesz musiał kliknąć, aby ją zobaczyć). Pomiędzy kolorem i animacją, nie można pomóc, ale czuć się dobrze patrząc na projekt. Co może być najbardziej interesujące, to fakt, że strona jest dla agencji marketingowej, która współpracuje z kancelariami prawnymi. (Prawdopodobnie nie tego się spodziewałeś).

Szczęśliwe, uśmiechnięte twarze są trudne, aby nie czuć się dobrze w ich towarzystwie. Nawet emoji diabła wydaje się być nieco radosne. Dodajmy do tego dużą, odważną typografię i żółtą emotikonę, a świat stanie się nieco mniej mroczny.

Oatly wykorzystuje wiele małych elementów w kreskówkowej estetyce, która jest lekka i interesująca. Oprócz zabawnych czcionek i animacji, wszystkie słowa na stronie przyczyniają się do poczucia łatwości i szczęścia. Jest to solidna strategia sprzedaży; spraw, aby ludzie czuli się dobrze z tym, co myślą o zakupie, aby pomóc im napędzić ich w kierunku zakupu.

 

 

Wnioski

Jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy, które zaobserwowaliśmy w trendach w projektowaniu w ostatnim roku jest to, jak wydarzenia na świecie - od pandemii, przez izolację, po pracę zdalną - wpłynęły na projekty projektowe jako całość.

Widzieliśmy mniej twarzy, więcej ilustracji i typografii, a także ogólne przesunięcie w kierunku lżejszych, radośniejszych elementów designu, które zostały tutaj przedstawione. Zdrowie do 2022 roku!