Niedziela, 2 października 2022

17 rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić swój ranking SEO w 2022 roku

31 stycznia 2022

Nie ma skrótu do sukcesu, jeśli chodzi o wyniki wyszukiwania Google. To jest, chyba że liczyć pay-per-click reklamy.

Podczas gdy pay-to-play natychmiast wystrzeli twoją stronę na szczyt SERP, nie jest to zrównoważona strategia utrzymania pozycji. Tak więc, będziesz musiał poważnie podejść do SEO.

Ten przewodnik pokaże ci, co zrobić, aby poprawić swój ranking SEO i zacząć widzieć wyniki w tym roku:

  1. Użyj Google Analytics do śledzenia metryk
  2. Zdobądź certyfikat SSL
  3. Popraw szybkość strony mobilnej
  4. Zaprojektuj interfejs użytkownika dostosowany do urządzeń mobilnych (mobile-first UI)
  5. Spraw, aby Twoja strona była dostępna
  6. Zoptymalizuj swoje obrazy
  7. Stwórz wspaniałą treść
  8. Strukturyzuj treść pod kątem czytelności i łatwości skanowania
  9. Twórz przyciągające uwagę znaczniki tytułu i opisy meta.
  10. Wybierz jedno słowo kluczowe na stronę
  11. Ulepsz swoją strategię linków wewnętrznych
  12. Używaj tylko wiarygodnych linków zewnętrznych
  13. Zdobądź swoją stronę jako wyróżniony snippet
  14. Zdobądź wysokiej jakości backlinki
  15. Stwórz stronę Google Moja Firma
  16. Odświeżaj swoją treść
  17. Regularnie monitoruj Google Search Console

 

Jak zwiększyć ranking SEO swojej strony internetowej

Jeśli możesz poprawić swój ranking SEO - i sprawić, że Twoje strony znajdą się bliżej, jeśli nie na bardzo pożądanym szczycie SERP - zrobisz to:

  • Zwiększyć ogólną widoczność swojej witryny, ponieważ jej autorytet w wyszukiwaniu rośnie;
  • Przynieść wysokiej jakości ruch do swoich stron;
  • Podniesiesz współczynnik konwersji.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest najbardziej skuteczna, gdy jest to bieżąca strategia, a nie coś, co można ustawić i zapomnieć o tym. Tak więc, niektóre z poniższych sugestii będą musiały być wdrożone tylko raz, podczas gdy inne będziesz musiał wracać do nich co sześć miesięcy lub tak, aby upewnić się, że Twoja strona jest na dobrej drodze.

Zaczynajmy.

1. Użyj Google Analytics do śledzenia metryk

Jeśli jeszcze nie zacząłeś śledzić aktywności swojej witryny za pomocą Google Analytics, jest to pierwsza rzecz, którą musisz zrobić.

Podczas gdy Google Analytics samo w sobie nie powie Ci, jak dobrze lub słabo Twoja strona wypada w rankingach, są tam cenne dane o tym, co dzieje się z ruchem, który przychodzi z Google. Lub jakiejkolwiek innej wyszukiwarki, z której korzystają odwiedzający.

Informacje te można znaleźć w zakładce Pozyskiwanie > Źródło/Medium:

To, co chcesz tutaj zobaczyć, to (1) że otrzymujesz dużo odwiedzających z organicznych wyników wyszukiwania (w przeciwieństwie do płatnych) i (2) że są oni wysoce zaangażowani. Oznacza to, że:

  • Dłuższy czas przebywania na stronie;
  • Wiele odwiedzonych stron;
  • Niższy współczynnik odrzuceń.

A jeśli skonfigurować Google Analytics do śledzenia różnych konwersji na swojej stronie, można zobaczyć, jak dobrze te organiczne wizyty konwertować.

Oczywiście, jest o wiele więcej rzeczy, które można śledzić tutaj. Ale musisz zrozumieć, czy twoje wysiłki SEO działają w pierwszej kolejności, i to jest to, gdzie dostaniesz potwierdzenie.

2. Zdobądź certyfikat SSL

HTTPS od dawna jest jednym z czynników rankingowych SEO Google. Jednak, z dwóch miliardów stron internetowych, które są online dzisiaj, dane BuiltWith pokazują, że tylko 155 milionów ma zainstalowany certyfikat SSL:

Bezpieczeństwo i prywatność to główne obawy konsumentów. Więc jeśli chcesz zwiększyć ich zaufanie do swojej strony, zainstalowanie certyfikatu SSL jest prostą rzeczą do zrobienia. A to sprawi, że będziesz w dobrych łaskach Google, zbyt.

Jeśli nie masz jeszcze jednego, dostać jeden za darmo z Zero SSL.

3. Popraw mobilne prędkości strony

Mobilne prędkości ładowania stały się sygnałem rankingowym Google w lipcu 2018 roku.

To było coś, co widzieliśmy nadchodzące od czasu, gdy smartfony wyprzedziły pulpit jako podstawowe urządzenie, z którego ludzie korzystali z Internetu. Kiedy jednak stało się to czynnikiem rankingowym, mobilna prędkość strony była czymś, czego nie mogliśmy już traktować jako "miło mieć". Stała się koniecznością.

Wraz z ostatnią aktualizacją algorytmu Google Core Web Vitals, nie da się ukryć, jak dużą rolę w rankingu odgrywa szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych (tj. wydajność).

Aby upewnić się, że Twoja witryna spełnia oczekiwania Google w zakresie szybkości działania, sprawdź narzędzie Core Web Vitals. Dzięki niemu dowiesz się, jak Twoja witryna radzi sobie we wszystkich czterech głównych kategoriach rankingowych.

Na dole strony znajdziesz swoje problemy związane z szybkością, wraz z zasobami, które pomogą Ci je rozwiązać.

Większość z tych wskazówek będzie miała do czynienia z optymalizacją kodu. Istnieją jednak inne rzeczy, które możesz zrobić, aby Twoja strona ładowała się szybko:

  • Używaj dobrze zakodowanych motywów i wtyczek;
  • Usuń z bazy danych i serwera nieużywane motywy, wtyczki, media, strony, komentarze, kopie zapasowe itp;
  • Zainstaluj wtyczkę do buforowania, która będzie minify, kompresować i w inny sposób sprawi, że Twoja strona będzie lekka i szybka.

To również nie jest zły pomysł, aby przejrzeć swój plan hostingowy. Możesz nie mieć odpowiednią ilość mocy serwera lub zasobów, aby nadążyć z istniejącej działalności.

4. Zaprojektuj Mobile-First UI

Na powiązanej notatki, mobile-first projekt może również poprawić szybkość ładowania witryny. Rebekah Carter napisała w zeszłym roku naprawdę pomocny przewodnik, jak to zrobić.

Poza przyspieszeniem ładowania - ponieważ nie będziesz próbował wcisnąć desktopowego designu i treści na ekran smartfona - pomoże to Twojej stronie w lepszym rankingu.

Tylko uważaj, kiedy to robisz. Projekt mobile-first nie oznacza tworzenia zmniejszonej wersji większej strony dla użytkowników smartfonów.

W rzeczywistości, Google wyraźnie mówi nam, aby tego nie robić i dlaczego:

"Jeśli Twoim zamiarem jest, aby strona mobilna miała mniej treści niż strona desktopowa, możesz spodziewać się pewnych strat w ruchu, gdy Twoja witryna zostanie włączona indeksowanie mobile-first, ponieważ Google nie może uzyskać tak wielu informacji z Twojej strony, jak wcześniej".

A jeśli Twoja odpowiedź brzmi, że treść na desktop-only nie ma znaczenia, to naprawdę nie powinno jej tam być. Nie marnuj czasu odwiedzających z bezużytecznymi lub powtarzającymi się treściami, ponieważ da im to tylko więcej powodów do porzucenia Twojej witryny.

5. Uczyń swoją stronę dostępną

Dostępność wysunęła się na czoło dyskusji na temat SEO dzięki Core Web Vitals.

Teraz, uruchomienie witryny przez narzędzie powie Ci, czy są jakieś problemy z niedostępnością, które Google będzie ping dla Ciebie. Ale to nie czyni twojej strony całkowicie dostępną.

Biorąc pod uwagę wzrost liczby pozwów związanych z dostępnością strony internetowej, będziesz chciał potraktować to poważnie.

Ponieważ złe doświadczenia związane z niedostępnością nie tylko kosztują Cię utratę odwiedzających i niższą pozycję w wyszukiwarce, ale także sporo pieniędzy.

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby upewnić się, że Twoja witryna i wszystkie jej treści są dostępne.

6. Zoptymalizuj swoje obrazy

Technicznie rzecz biorąc, optymalizacja obrazów należy do wskazówek dotyczących szybkości strony. Jednak nie jest to jedyny sposób, w jaki powinieneś optymalizować swoje obrazy, dlatego chciałem zająć się tym osobno.

Według HTTP Archive, średnia waga mobilnej strony internetowej wynosi 1917.5 KB. Obrazy zajmują sporą część tej wagi:

Z tego powodu, zbyt duże rozmiary obrazów są często winne powolnego działania stron.

Możesz zrobić kilka rzeczy, aby zoptymalizować swoje obrazy pod kątem szybkości, np. użyć lekkich formatów, zmienić ich rozmiar i skompresować je. Znajdziesz tutaj 6 innych wskazówek dotyczących optymalizacji obrazów.

Podczas gdy te wskazówki pomogą Ci przyspieszyć stronę i w konsekwencji poprawić ranking SEO, jest jeszcze coś, co musisz zrobić:

Dodaj tekst alt do swoich najważniejszych obrazów.

Jednym z powodów, dla których warto to zrobić, jest poprawa dostępności. Innym jest to, że Twoja strona może uplasować się zarówno w regularnych wynikach wyszukiwania Google i wyników obrazu, jak to wyszukiwanie "WordPress przez liczby" robi:

Jeśli możesz napisać tekst alt, który doskonale opisuje grafikę i pasuje do intencji wyszukiwarek obrazów, możesz stworzyć kolejną okazję rankingową dla swojej strony.

7. Stwórz świetną treść

Istnieje wiele technicznych czynników rankingowych, na które musisz zwrócić uwagę, jeśli chcesz stworzyć dobre doświadczenie dla odwiedzających i w rezultacie uplasować się na dobrej pozycji. Jednak nic z tego nie będzie miało znaczenia, jeśli Twoja treść będzie do bani.

Jak więc stworzyć świetną treść? To naprawdę zależy.

Pomyśl o różnicy między stroną opisującą Twoje usługi projektowania stron internetowych a stroną produktu dla blendera.

Twoja strona z usługami projektowania stron internetowych będzie musiała:

  • Wyjaśnić, dlaczego wynajęcie projektanta stron internetowych jest koniecznością;
  • Co twoje usługi projektowe pociągają za sobą;
  • Czego mogą się spodziewać w zakresie wyników;
  • Dołącz jakiś dowód w postaci referencji lub próbek portfolio;
  • Mieć informacje na temat kolejnych kroków lub jak się skontaktować.

To byłaby kompleksowa i użyteczna strona. Jeśli właściciele firm szukał "zatrudnić projektanta stron internetowych w pobliżu mnie" lub "należy zatrudnić projektanta stron internetowych?", że strona będzie wystarczająco odpowiedzieć na ich zapytanie.

Strona produktu, jednakże, musiałaby:

  • Przedstawić krótkie podsumowanie dotyczące blendera;
  • Pokazać zdjęcia blendera, różne jego kąty, jak również różne warianty produktu;
  • Wyświetlić cenę;
  • Pozwolić klientom na dodanie do koszyka lub zapisanie na później;
  • Zawierać specyfikację techniczną blendera;
  • Poleć powiązane produkty;
  • Wyświetlaj sortowalne referencje i oceny klientów.

Ostatnią rzeczą, jakiej chciałby kupujący, jest skierowanie go na stronę produktu, która brzmi jak jedna z Twoich stron usług.

Tak więc, świetna treść nie tylko musi być dobrze napisana i wolna od błędów, ale musi również odpowiadać intencjom i oczekiwaniom osoby szukającej. Jeśli możesz to zrobić, odwiedzający pozostaną tak długo, jak potrzebują, aby przeczytać wszystko, co pomoże wzmocnić ranking strony.

8. Strukturyzuj treść pod kątem czytelności i łatwości skanowania

Zawarcie niezbędnych szczegółów w odpowiednim formacie jest ważną częścią tworzenia wartościowej dla odwiedzającego strony. Struktura też będzie pomocna.

Na początek, chcesz się upewnić, że każda strona jest czytelna dla człowieka. Wiąże się to z:

  • Krótsze zdania i akapity;
  • Podlinkowany spis treści dla dłuższych stron;
  • Znaczniki nagłówkowe co kilkaset słów;
  • Opisowe i wspomagające obrazowanie;
  • Wyróżnienia tekstowe, takie jak cytaty blokowe i pogrubione frazy.

Sprawiając, że strona jest mniej onieśmielająca do czytania i łatwiejsza do skanowania w celu szybkiego podsumowania tego, co to jest, przekonasz się, że więcej odwiedzających będzie skłonnych ją przeczytać i podążać za wezwaniami do działania.

Możesz użyć narzędzia takiego jak Hemingway, aby poprawić czytelność swojej strony. Szybko wrzuć tekst każdej strony do edytora i postępuj zgodnie z zalecanymi sugestiami:

Będziesz musiał również pomyśleć o tym, jak dobrze boty indeksujące Google mogą czytać Twoją stronę. Są one na tyle inteligentne, aby odebrać wskazówki, ale nie na tyle inteligentne, aby usiąść i przeczytać artykuł na temat korzyści płynących z witaminy D lub jak zainstalować nową głowicę prysznicową.

Tak więc, trzeba będzie użyć znaczników meta HTML, jak również hierarchiczne znaczniki nagłówka, aby powiedzieć boty, co strona jest o.

Jeśli budujesz witrynę WordPress, możesz użyć wtyczki Yoast SEO, aby przeanalizować, jak skanowalna i czytelna jest każda strona Twojej witryny (między innymi):

9. Stwórz warte kliknięcia znaczniki tytułu i opisy meta

Aby przyciągnąć wzrok do naprawdę świetnej treści, krótki podgląd, jaki użytkownicy widzą w wynikach wyszukiwania, musi być w stanie ich zwabić. Zdobądź więcej kliknięć na swoją stronę z wyszukiwania, a Google zwróci na to uwagę.

Ale nie mogą to być tylko powierzchowne kliknięcia. Jeśli Google zauważy, że na Twojej stronie jest mnóstwo ruchu, który niemal natychmiast spada, gdy tylko zobaczą treść na stronie, Twoja strona nie będzie dobrze wypadać w wynikach wyszukiwania.

Tak więc, Twoim celem jest trzymanie się z dala od clickbaitowych znaczników tytułu i meta opisów i uczynienie ich wartymi kliknięcia.

Pierwszą rzeczą, na której należy się skupić, jest długość. Google daje Ci tylko pewną ilość miejsca na przedstawienie swojej oferty.

Istnieje wiele narzędzi, które można wykorzystać do tego, ale wolę Mangools's SERP Simulator:

To pozwala grać wokół z adresu URL, tag tytuł, i meta opis i oglądać w czasie rzeczywistym, jak to pasuje do przydzielonego miejsca. Można również porównać go do stron, które obecnie rangi dla słowa kluczowego idziesz po, co może być naprawdę przydatny punkt odniesienia. Po tym wszystkim, jeśli te strony zostały wykonane go do pierwszego SERP, to oni robią coś dobrze.

Kolejną rzeczą, o której należy pomyśleć pisząc tytuły warte kliknięcia jest to, jak bardzo są one angażujące.

Narzędziem, które do tego polecam jest Headline Studio firmy CoSchedule:

Nie uważam, że jest to przydatne tak bardzo dla podstawowych stron internetowych. Nie musisz być kreatywny z czymś takim jak strony About lub Contact. Ale dla marketingu treści? Jeśli chcesz pokonać konkurencyjnych artykułów o uwagę w Google, to narzędzie będzie bardzo przydatne.

10. Wybierz jedno słowo kluczowe na stronę

To nie jest tak, że możesz dodać znacznik słowa kluczowego do swojej strony, a Google automatycznie uplasuje twoją stronę pod tym kątem. To nie jest to, czym jest optymalizacja słów kluczowych.

Zamiast tego, co robisz, to wybierasz jedno unikalne słowo kluczowe na stronę i piszesz treść wokół niego. Więc, to naprawdę więcej o tworzeniu jasnego skupienia dla siebie, a następnie kompleksowo rozpakowując temat na stronie.

Pamiętaj jednak, że jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse w rankingu dla danego słowa kluczowego, musi ono być istotne dla twojej marki, użyteczne dla twoich odbiorców, a twoja strona musi być w stanie konkurować o nie.

Możesz użyć Planera Słów Kluczowych Google, aby znaleźć słowa kluczowe, które spełniają te kryteria:

Ostatecznie, powinieneś wybrać słowo kluczowe, które:

  • Ma przyzwoitą ilość miesięcznych wyszukiwań - ponad 1,000 jest tym, do czego dążę;
  • Ma "Niską" do "Średniej" ilość konkurencji, ale im niższa, tym lepiej;
  • Pasuje do intencji użytkownika. Więc wziąć to słowo kluczowe, umieścić go w Google i zobaczyć, co można znaleźć. Następnie spójrz na strony na tej pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Czy pasują one do tego, co Twoja własna strona będzie adresować? Jeśli tak, to znaczy, że znalazłeś słowo kluczowe, które jest zgodne z intencją wyszukiwania Twoich użytkowników.

Jeśli piszesz świetną treść, która odpowiada na pytania i wątpliwości odwiedzających, optymalizacja pod kątem słów kluczowych będzie przebiegać naturalnie. To samo dotyczy pokrewnych słów kluczowych, które możesz chcieć targetować. W miarę pisania treści dla każdej strony, słowa kluczowe będą pojawiać się organicznie.

Ale pamiętasz, jak powiedziałem, że boty indeksujące Google potrzebują pewnych znaczników HTML i nagłówków, aby "przeczytać" treść na stronie? Oznacza to, że będziesz musiał umieścić słowo kluczowe w niektórych z tych obszarów, aby nie było wątpliwości, o czym jest strona.

Oto, gdzie powinno pojawić się Twoje kluczowe słowo kluczowe:

  • Znacznik tytułu (H1);
  • Opis meta;
  • Slug (hiperłącze);
  • W obrębie intro;
  • Pierwszy znacznik nagłówka H2;
  • Alt text dla najważniejszego obrazka na stronie;
  • W podsumowaniu.

Powinien on również pojawić się na całej stronie, wraz z odmianami słowa kluczowego, które ludzie mogą wyszukiwać.

Możesz użyć wtyczki Yoast SEO, aby to przeanalizować, jak również.

11. Popraw swoją strategię linków wewnętrznych

Ok, więc tutaj zaczynamy się do strategii SEO, że Google nie może bezpośrednio dbać o, ale nadal może drastycznie poprawić, jak dobrze witryna rangi.

Linki wewnętrzne, w szczególności, są cenne, ponieważ tworzą one połączoną strukturę witryny. Oto podstawowy przykład, dlaczego to jest ważne:

Załóżmy, że są to strony w Twojej witrynie. Do każdej z nich można dostać się z poziomu strony głównej i głównej nawigacji. Ta struktura mówi nam, że każda strona jest związana z ogólnym przesłaniem i misją firmy, ale nie są one powiązane ze sobą. I to nie ma sensu, prawda?

Kiedy edukujesz odwiedzających na temat swoich usług projektowania stron internetowych, naturalnie pojawi się informacja, że specjalizujesz się również w projektowaniu WordPress i eCommerce. Tak więc, te wewnętrzne linki powinny pojawić się na swojej stronie Web Design. I vice versa.

Ponadto, Twoje Portfolio i Kontakt strony są prawdopodobnie będzie najbardziej powszechne CTAs na stronie. Twoi potencjalni klienci nie powinni być zmuszeni do cofania się do strony głównej lub przewijania w górę do nawigacji, aby podjąć działanie. Poprzez umieszczenie tych wewnętrznych linków lub przycisków w treści stron usługowych, dajesz im szybką i bezpośrednią drogę do kolejnych kroków.

Im bardziej intuicyjna będzie podróż użytkownika, tym łatwiej będzie mu dokonać konwersji.

Jest to jeden z powodów, dla których strony z silną strukturą linków wewnętrznych osiągają dobre wyniki w wynikach wyszukiwania. Innym powodem jest to, że linki wewnętrzne pomagają boty Google znaleźć wszystkie treści w witrynie i lepiej zrozumieć, w jaki sposób odnoszą się one do siebie.

12. Używaj tylko wiarygodnych linków zewnętrznych

Link juice jest jednym z powodów, dla których właściciele firm mają obsesję na punkcie zdobywania backlinków. Przejdziemy do tego wkrótce.

Jest to jednak również coś, co wchodzi w grę przy wyborze linków zewnętrznych do umieszczenia na stronie.

Link juice to koncepcja, zgodnie z którą jedna strona może przekazać swój autorytet innej stronie poprzez link dofollow. Tak więc, poprzez linkowanie do autorytatywnych i godnych zaufania źródeł, Twoja strona może podnieść swoją siłę przebicia w wyszukiwarkach z powodu tego połączenia.

Jednakże, działa to w obie strony. Jeśli tworzysz linki zewnętrzne do stron z błędnymi informacjami, które stanowią zagrożenie bezpieczeństwa dla odwiedzających lub są w inny sposób niegodne zaufania, ta zła reputacja może zaszkodzić Twojej witrynie.

Upewnij się więc, że każdy link zewnętrzny, którego używasz jest potrzebny i wiarygodny. Jeśli nie, pozbądź się go.

13. Umieść swoją stronę na liście Featured Snippet

Powiedziałem wcześniej w tym poście, że reklama pay-per-click jest jedynym sposobem na skrócenie procesu SEO i znalezienie się na pierwszej stronie Google. To nie jest do końca prawda.

Widzieliśmy już, jak optymalizacja obrazów dla wyszukiwarki Google Images może wystrzelić Twoją stronę na szczyt wyników. Innym sposobem na wyprzedzenie jest optymalizacja strony przy użyciu danych strukturalnych, aby uzyskać miejsce jako wyróżniony snippet.

Jak ta strona z Bankrate, która odpowiada na pytanie "jak dostać pożyczkę":

Pamiętaj, że same dane strukturalne nie sprawią, że Twoja strona od razu znajdzie się w przestrzeni featured snippet. Treść musi być jak najlepsza, a dane strukturalne muszą być dobrze napisane.

Schema.org została stworzona, aby pomóc Ci wybrać właściwą kategorię i napisać dla niej dane strukturalne:

Użyj tego, aby napisać w górę odpowiednie mikrodane dla stron, aby zrobić to najbardziej sensownie. Na przykład, strona About prawdopodobnie nie skorzystałaby z dołączenia do niej danych strukturalnych. Jednak długi post na blogu, który wyjaśnia proces krok po kroku byłoby.

Istnieją wtyczki WordPress (Yoast jest jednym z nich), które pomogą Ci wstawić ten kod do swoich stron, jeśli wolisz.

14. Zdobądź wysokiej jakości backlinki

Backlinki wskazujące na twoją stronę internetową są ogromnym wskaźnikiem dla Google, że twoja strona jest warta udostępnienia i autorytatywna.

Jednakże, podobnie jak w przypadku wszystkiego innego w SEO, nie można oszukać swojej drogi do uzyskania dużej ilości backlinków. Muszą one pochodzić z autorytatywnych źródeł i muszą być istotne. Dlatego właśnie płacenie lub targowanie się o backlinki nie jest zazwyczaj skuteczne. Jeśli backlink twojej strony internetowej nie pasuje organicznie do treści na stronie, odwiedzający nie będą na niego klikać.

Istnieje wiele sposobów na zbudowanie repozytorium backlinków, które wygenerują dla ciebie autorytet i poprawią twój ranking SEO w tym procesie:

Bądź aktywny w mediach społecznościowych i stań się tam autorytetem: Zasada jest ogólnie taka, że 80% twoich postów nie powinno mieć charakteru promocyjnego. Dzieląc się treściami z różnych źródeł, które są istotne dla Twojej publiczności, będziesz miał więcej znaczącego zaangażowania. A to z kolei sprawi, że ludzie będą zwracać uwagę na Twoje własne treści i udostępniać je w mediach społecznościowych.

Jest to coś, na co Google będzie patrzył przy ustalaniu rankingu Twojej strony: Jakiego rodzaju sygnały społeczne pochodzą od Twojej marki?

Daj się poznaćjako ekspert: Nie musisz być influencerem, aby ludzie postrzegali Cię jako eksperta w swojej dziedzinie. Wszystko zależy od Twojej reputacji.

Wykorzystując swoją reputację do zdobywania wystąpień, jeszcze bardziej zwiększysz swój autorytet. Upewnij się tylko, że są one związane z tym, co robisz. Szukaj więc podcastów, webinarów i konferencji w swojej dziedzinie, które poszukują ekspertów.

Zostań gościnnym blogerem: Jeśli wystąpienia publiczne nie są Twoją mocną stroną, nic nie szkodzi. Zamiast tego zwróć swoją uwagę na gościnne blogowanie.

Pisząc wysokiej jakości treści dla wiarygodnych stron internetowych (niezależnie od tego, czy otrzymujesz za to wynagrodzenie, czy nie), przyciągasz większą uwagę do swojej własnej marki. A Google przeniesie ten autorytet na Twoją stronę.

15. Stwórz stronę Google My Business

Każda firma może utworzyć stronę Google Moja Firma. Ma to wiele korzyści związanych z SEO.

Pierwszą z nich jest to, że lokalne firmy mogą dosłownie umieścić się na mapie dzięki Google Moja Firma. Oto jak wygląda wyszukiwanie w Google dla "restauracje w pobliżu mnie":

Nawet jeśli Twoja witryna nie pojawi się na pierwszym miejscu SERP, mapa, która znajduje się na górze wyników wyszukiwania, może dać Ci pierwsze miejsce i tak.

Kolejnym powodem, dla którego warto założyć stronę My Business jest to, że możesz kontrolować swój pasek boczny wykresu wiedzy, tak jak to robi tutaj Ford's Garage:

Włączając wysokiej jakości grafikę, istotne szczegóły na temat firmy i zbierając pozytywne opinie klientów, ten wykres wiedzy może zrobić reputację Twojej marki dużo dobrego w oczach Google i Twoich potencjalnych klientów.

16. Odśwież swoją treść

Jest to przydatne dla wszystkich treści w Twojej witrynie, nawet tych najbardziej wydajnych stron.

Jeśli Twoja witryna zaczyna zyskiwać na popularności, przyjrzyj się dokładnie danym z Google Analytics. Możesz znaleźć kilka stron, na które nikt nie zwraca uwagi lub, co gorsza, od których zawsze się odbija.

W Google Analytics przejdź do zakładki Zachowanie > Zawartość witryny, aby dowiedzieć się, które strony osiągają gorsze wyniki.

Następnie zadaj sobie pytanie:

  1. Czy ta strona jest w ogóle niezbędną częścią podróży użytkownika? Jeśli nie, prawdopodobnie możesz ją wyrzucić i mieć jedną mniej rozpraszającą uwagę na swojej stronie.
  2. Jeśli ta strona jest niezbędna, co należy zrobić, aby uczynić ją bardziej wartościową i istotną dla odbiorców?

Z najbardziej popularnych stron w witrynie, nie jest nierozsądne, aby oczekiwać, że przynajmniej część tego, co pierwotnie napisałeś będzie nieświeże lub stać się nieistotne w ciągu roku lub dwóch. Dlatego dobrym pomysłem jest odświeżenie również tych stron.

Aby to zrobić, jest to proste. Przeprowadź wyszukiwanie w Google dla słowa kluczowego, na którym się skupiasz. Przeczytaj pierwszą piątkę wyników i sprawdź, jakich informacji brakuje w Twoim poście. Następnie zaktualizuj go odpowiednio.

Wszystko, co przestarzałe lub nieistotne, powinno zostać usunięte.

17. Regularnie monitoruj Google Search Console

Na koniec, ale nie mniej ważne, powinieneś mieć oczy szeroko otwarte na Google Search Console.

Znajduje się tam wiele cennych informacji, które powiedzą Ci, dlaczego Twoja strona może nie być w rankingu tak dobrze, jak mogłaby. Znajdziesz tam problemy związane z:

  • Indeksowanie
  • Użyteczność mobilna
  • Bezpieczeństwo
  • Podstawowe informacje o sieci

Znajdziesz tu również dane dotyczące ogólnego rankingu Twojej witryny. Znajdziesz je w zakładce Wydajność:

Użyj tego, aby zidentyfikować:

  • Które słowa kluczowe, na które jesteś w rankingu i kierują ruch do Twojej witryny;
  • Które słowa kluczowe mają najwięcej wyświetleń, ale nie otrzymujesz kliknięć;
  • Które słowa kluczowe mają najwięcej kliknięć, ale mało wyświetleń;
  • Które słowa kluczowe mają niską pozycję w rankingu i można poprawić na.

Możesz dowiedzieć się wiele o tym, jak silna jest Twoja strategia SEO. Po prostu użyj zakładek Kliknięcia, Wrażenia i Pozycja, aby posortować swoje dane, dzięki czemu lepiej zrozumiesz, co się dzieje.

Następnie ustal priorytety naprawiania stron, które mogą i powinny przynosić Twojej witrynie wysoko wykwalifikowany ruch, ale tak się nie dzieje.

 

Podsumowanie

Jeśli zastanawiasz się, jak długo potrwa, zanim zauważysz poprawę w rankingu SEO, to zależy. Jeśli obecny autorytet Twojej domeny jest niski, realistycznie rzecz biorąc, może minąć około sześciu miesięcy, zanim zauważysz znaczące zmiany. Jeśli wdrożysz wszystkie powyższe sugestie, z pewnością uda Ci się to przyspieszyć.

Pamiętaj tylko, że w SEO nie ma prawdziwych skrótów. Musisz mieć autorytatywną i godną zaufania stronę internetową i markę przed wszystkim innym. Poświęć więc trochę czasu na budowanie swojej wiarygodności w sieci, aby te taktyki SEO mogły naprawdę zadziałać.