Niedziela, 2 października 2022

Jak skutecznie wykorzystać dowód społeczny

2 marca 2022

Opinie klientów są niezwykle cenne dla Twojej firmy. Około 95% klientów twierdzi, że czyta recenzje zanim dokona zakupu. Kolejne 72% twierdzi, że nie będzie nawet rozważać zakupu, dopóki nie przeczyta recenzji związanych z Twoją firmą lub produktem.

Bez względu na to, jak dobre są Twoje strategie marketingowe i promocyjne, Twoi odbiorcy zawsze będą zwracać się do innych klientów, aby uzyskać wiarygodny wgląd w to, jak naprawdę wygląda kupowanie od Twojej marki. Dlatego tak ważne jest, aby wykorzystywać jak najwięcej dowodów społecznych, jak to tylko możliwe.

Niestety, zbieranie recenzji i ich poprawne wyświetlanie na stronie może być trudne.

W tym artykule przyjrzymy się, co możesz zrobić, aby Twoje recenzje wyróżniały się, gdy będziesz gotowy do wyświetlenia ich online.

Różne rodzaje recenzji

Zanim przejdziemy do przeglądania wszystkich różnych sposobów można skutecznie wyświetlać swoje recenzje na swojej stronie internetowej, niech podstawy z drogi.

Istnieje więcej niż jeden rodzaj recenzji. Niektóre z nich to po prostu komentarze pozostawione na dole stron produktów przez klientów, którzy byli pod wrażeniem tego, co sprzedałeś. Inne recenzje są dostępne w formie filmów lub odznak. Kiedy chcesz, aby Twoja strona wyglądała jak najbardziej wiarygodnie, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to zdecydować, które rodzaje recenzji będą miały największy wpływ.

Idealnie byłoby, gdybyś chciał połączyć różne typy recenzji, aby dodać głębi do swojej strony. Umieszczanie różnych rodzajów recenzji na swojej stronie zwiększa wiarygodność, a także poprawia SEO.

Oto Twoje główne opcje:

Testimonial

Referencje są jednym z najczęstszych typów recenzji. Zasadniczo, są to wiadomości udostępniane przez klientów, które podkreślają rzeczy, które im się podobały i nie podobały w Twoim produkcie. Referencje często zawierają zdjęcie osoby zostawiającej wiadomość i jej imię, aby dać im większe poczucie autentyczności. Możesz również zamieścić link do strony internetowej lub studium przypadku z referencją, aby nadać jej więcej głębi.

Większość referencji znajduje się na dole stron. Możesz zaprezentować te opinie na swojej stronie głównej, aby zacząć generować wiarygodność od momentu, gdy ktoś wejdzie w interakcję z Twoją marką. Alternatywnie, możesz pozwolić użytkownikom na umieszczenie ich recenzji na stronach produktów. Oto przykład tego, jak może wyglądać recenzja z ducttapemarketing.com:

Odznaki i widgety recenzji

Jeśli Twoi klienci mają tendencję do pozostawiania opinii o Twojej firmie na innych stronach, takich jak Angie's List czy Yelp, możesz dodać widget lub plakietkę na swojej stronie, która ułatwi innym klientom ich odnalezienie. Czasami wystarczy dodać mały przycisk na dole strony, który mówi: "Znajdź nas na Yelp". Inne czasy, można dodać swoją ocenę gwiazdkową zbyt.

Niektóre witryny z recenzjami daje również możliwość pokazania rzeczywistych recenzji w widget, który często aktualizuje się z nowymi wiadomościami.

Jeśli pokazujesz tylko recenzje z jednej strony trzeciej na swojej stronie internetowej, to najlepiej skupić się na recenzjach Google, ponieważ jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych opcji.

Pod warunkiem, że używasz ich poprawnie, odznaki i widżety recenzji nie powinny zbytnio spowalniać Twojej strony internetowej, a wiele z nich można dostosować do stylu Twojej witryny również. Jednak ważne jest, aby nie dodawać zbyt wielu widgetów do witryny, jeśli chcesz uniknąć problemów z wydajnością.

Studia przypadków

Studia przypadków wykraczają poza podstawy standardowej recenzji i zapewniają potencjalnym klientom ogromną ilość informacji o tym, jak wcześniej współpracowałeś z innymi firmami. Dzięki studium przypadku, często tworzysz uporządkowany dokument, który pokazuje problem klienta i Twoje strategie, aby przezwyciężyć te problemy.

Studia przypadków często istnieją na osobnych stronach, więc możesz się zagłębić w dzielenie się cennymi informacjami. Na przykład, zamieścisz przegląd, który przedstawi klienta, z którym pracowałeś i szczegóły dotyczące wyników, które wspólnie osiągnęliście.

Chociaż dużo trudniej jest przeprowadzić wywiady z klientami dla kompletnych studiów przypadku i uzyskać wszystkie statystyki i liczby, które czynią te recenzje atrakcyjnymi, często warto podjąć ten wysiłek. Zwłaszcza jeśli prowadzisz firmę B2B, studia przypadków pokazują wysiłek, jaki wkładasz we wspieranie swoich klientów. Działają one również jako dowód Twojego sukcesu i wyznaczają wartościowe oczekiwania dla klientów. Oto przykład strony studium przypadku z Fabrikbrands.com:

Ocena

Jeśli po prostu umieszczasz na swojej stronie podstawowe pięciogwiazdkowe oceny lub prosisz klientów o podanie liczby od jednego do dziesięciu oznaczającej, jak pozytywnie oceniliby Twoją usługę, możesz użyć kilku przydatnych narzędzi do automatyzacji, aby stworzyć jedną z tych wizualizacji.

Wszystko, co musisz zrobić, to dodać trochę podstawowego CSS do swojej strony internetowej lub użyć widgetu oceny gwiazdkowej, który automatycznie oblicza średnią ocenę na podstawie wszystkich recenzji, które zbierasz od klientów.

Upewnij się, że Twoje oceny gwiazdkowe są pozytywne nie tylko na Twojej stronie internetowej, ale również na innych stronach z recenzjami. Na przykład, jeśli dasz sobie pięć gwiazdek poprzez dostosowanie CSS, a następnie otrzymasz trzy gwiazdki od Yell, klienci zaczną kwestionować Twoją autentyczność.

Warto zauważyć, że podczas gdy oceny gwiazdkowe przyciągają uwagę klientów, są one nieco podstawowe, jeśli próbujesz przekonwertować ludzi i przekonać ich do zakupu drogiego produktu. Większość klientów będzie często potrzebować więcej informacji, niż może zapewnić podstawowa ocena gwiazdkowa.

Jak wyświetlać recenzje na swojej stronie internetowej

Teraz, gdy już wiesz, jakie recenzje klienci mogą zostawić na temat Twojego produktu lub marki, możesz zacząć szukać sposobów na wyświetlenie ich na swojej stronie internetowej.

Możesz zdecydować się na to, aby Twoje recenzje pojawiały się na innych stronach i pozostawić to bez komentarza. Na przykład, jeśli jesteś menedżerem hotelu, może wiesz, że Twoi klienci są już pozostawiając opinie na Booking.com i TripAdvisor. Jednakże, pozostawiając publiczność do poszukiwania opinii dla siebie oznacza, że spędzają mniej czasu, gdzie chcesz je - na swojej stronie internetowej.

Istnieje również ryzyko, że nie dodanie recenzji do witryny sprawi, że będziesz wyglądać mniej wiarygodne. Jeśli nie jesteś właścicielem swojej oceny lub wyniku, klienci mogą się zastanawiać, co masz do ukrycia.

Na szczęście mamy kilka świetnych opcji, które pomogą Ci zacząć.

1. Stwórz stronę z referencjami

Pierwszą i chyba najbardziej dostępną opcją pokazania swoich recenzji i referencji jest zaprojektowanie strony, na której Twoi klienci będą mogli łatwo znaleźć wszystkie informacje, których potrzebują o Twojej marce. Posiadanie dedykowanej strony z referencjami może być świetnym sposobem na zademonstrowanie przejrzystości marki i pokazanie klientom, że niczego nie ukrywasz.

Możesz nawet dodać formularz na dole strony z referencjami, który pozwoli innym klientom na pozostawienie swoich opinii i informacji. Upewnij się tylko, że masz CAPTCHA lub inne środki bezpieczeństwa w miejscu, aby zapobiec ludziom z spamu na swojej stronie.

To ma sens, aby pokazać niektóre z najbardziej pozytywnych opinii na górze strony, więc klienci widzą te pierwsze. Jednak dobrym pomysłem może być również pokazanie kilku negatywnych recenzji obok nich. To dlatego, że klienci zazwyczaj oczekują, że zobaczą przynajmniej kilka negatywnych opinii związanych z Twoją marką. Jeśli wszystkie Twoje recenzje są pozytywne, mogą założyć, że coś ukrywasz.

Wyświetlając negatywne opinie, pamiętaj, aby pokazać, że zareagowałeś na nie i starasz się rozwiązać wszystkie problemy. Możesz nawet opublikować "dziękuję", które dostajesz od niezadowolonego klienta po rozwiązaniu problemu.

2. Pokaż recenzje w nagłówku swojej strony

Wspaniałą rzeczą w używaniu recenzji i referencje na swojej stronie internetowej jest to, że jeśli masz trochę wiedzy kodowania i prawidłowe informacje, można je wyświetlać, gdziekolwiek chcesz. Większość firm opuszcza recenzje na dole strony, ale to może oznaczać, że tracisz doskonałą okazję do połączenia się z publicznością, jak tylko cię odwiedzić.

Posiadanie pozytywnej recenzji wyróżnionej na górze strony może natychmiast zwiększyć Twoją wiarygodność i dać Twoim odbiorcom powód do dalszego czytania. Pamiętaj, że zdjęcie osoby dzielącej się recenzją i jej imię może sprawić, że będzie ona wyglądać o wiele bardziej wiarygodnie, kiedy próbujesz zbudować zaufanie.

3. Dodaj kilka recenzji do swojej strony o nas

Najlepiej nie ukrywać swoich recenzji gdzieś, gdzie klienci będą musieli ich szukać, ale to nie znaczy, że nie możesz rozrzucić kilku referencji na innych stronach. Świetnym sposobem na zwiększenie wiarygodności Twojej marki i strony jest stworzenie paska bocznego na stronie "O nas" lub po prostu pokazanie garści recenzji pod opisem Twojej firmy.

Załóżmy, że nie chcesz pokazywać referencji klientów na swojej stronie "O nas". W takim przypadku zawsze możesz pokazać różne rodzaje recenzji, takie jak odznaki, które pokazują Twoje certyfikaty w określonych organach branżowych lub nagrody i uznanie, które otrzymałeś.

Pokazanie, że jesteś związany z głównymi grupami branżowymi i że zostałeś doceniony w swoim sektorze jest rodzajem recenzji samej w sobie. Wskazuje, że inni ludzie już ocenili Twoją firmę i widzą Cię w pozytywnym świetle.

Każda recenzja nie musi pochodzić od Twoich klientów. Każda firma lub osoba, która może zwiększyć wiarygodność Twojej firmy zasługuje również na reprezentację!

4. Osadź karuzelę na swojej stronie

Jak Twoja firma zaczyna się rozwijać, liczba regularnych recenzji i referencje można dostać od szczęśliwych klientów powinny rozpocząć się do góry też. Możesz nawet dojść do punktu, w którym nie jesteś pewien, jak dopasować wszystkie recenzje, które chcesz pokazać na tej samej stronie witryny. Jeśli masz już dedykowaną stronę "recenzje", gdzie ludzie mogą przejść, aby uzyskać więcej informacji na temat swojej rosnącej kolekcji dowodów społecznych, spróbuj karuzeli.

Karuzele to świetny i dynamiczny sposób na zaprezentowanie opinii klientów, a jednocześnie na większe zaangażowanie odbiorców w Twoją witrynę. Daj im przycisk, który mogą kliknąć, aby mogli przejrzeć szerszy zakres recenzji po tym, jak zobaczą te, które pokazują się od razu na karuzeli. Warto również umieścić w pobliżu widżetu karuzeli link, w który użytkownik może kliknąć, aby odwiedzić Twoją stronę z recenzjami lub stronę Twojej firmy w dedykowanym serwisie z recenzjami.

Jeśli chcesz wyjść poza umieszczanie karuzeli na stronie głównej, pamiętaj, że możesz dodać je również do stron produktowych i menu. Recenzje online mają wpływ na około 67,7% decyzji zakupowych, więc sensowne jest umieszczenie ich w miejscu, w którym klienci będą je widzieć, gdy będą zastanawiać się, czy powinni nacisnąć przycisk kupna.

5. Dodaj recenzje do swoich reklam w mediach społecznościowych

Recenzje mogą być doskonałym sposobem, aby dodać dodatkową iskrę do swoich reklam w innych miejscach w krajobrazie cyfrowym. Mówiąc swoją publiczność na Facebooku, że masz najlepsze steki w kraju jest wielki - ale to nie będzie znaczący wpływ na większość z nich. To dlatego, że każda firma twierdzi, że jest najlepszy. Większość klientów oczekuje, że będziesz mówił dobrze o sobie.

Jednakże, jeśli można połączyć atrakcyjny obraz w mediach społecznościowych z cytowanej recenzji z jednego z Twoich szczęśliwych klientów, Twoje reklamy będą miały większy wpływ. Możesz dołączyć cytat z klienta w tekście powyżej reklamy na Facebooku lub utworzyć obraz, aby wyświetlić go zamiast.

Pamiętaj, aby dodać wszelkie hashtagi i dodatkowe informacje, które mogą uczynić reklamę bardziej atrakcyjne i dzielić się nim tak często, jak to możliwe z prawej publiczności. Staranne kierowanie odbiorców do osób, które są na etapie "rozważania" podróży kupującego może pomóc Ci uzyskać więcej konwersji.

Podczas gdy klienci zazwyczaj przewijają dziesiątki reklam w mediach społecznościowych każdego dnia, autentyczne oświadczenie prawdziwej osoby nadal wstrząsa status quo i przykuwa uwagę. Dołącz przycisk pod reklamą, aby klient mógł dowiedzieć się więcej o produkcie, o którym mówi klient.

6. Link do recenzji w podpisach emaili

Wreszcie, reklamy w mediach społecznościowych nie są jedynym sposobem, aby zwrócić uwagę na swoje recenzje poza swoją stroną internetową. Jeśli chcesz uzyskać więcej zewnętrznych klientów, aby przejść i sprawdzić swoje produkty lub ponownie odkryć, co Twoja firma jest o, można dodać linki do recenzji w podpisie e-mail też. Linki te mogą prowadzić bezpośrednio do studium przypadku lub stron z recenzjami na Twojej stronie internetowej, przypominając klientom o tym, co sprawia, że Twoja usługa lub produkt są wyjątkowe. Alternatywnie, możesz również zamówić dedykowane podpisy email, które będą zawierały linki do konkretnych stron z recenzjami.

Pokazując swoim klientom, ile masz ocen na Yelp lub ile gwiazdek zdobyły Twoje produkty w Google Reviews, nadasz każdej wysyłanej wiadomości dużo większą wiarygodność. Większość rozwiązań programowych do email marketingu umożliwia stosunkowo łatwe dodawanie takich informacji do stopki wiadomości.

Pamiętaj, że Twój podpis nie powinien zajmować zbyt wiele miejsca w emailu, więc nie dodawaj żadnych konkretnych opinii od klientów. Ocena w postaci gwiazdek i link do strony, na której konsumenci mogą uzyskać więcej informacji, dodadzą treści bez zbędnego obciążania emaili.

Pokaż swój dowód społeczny

Skuteczne zbieranie pozytywnych recenzji, które pokażą Twoim potencjalnym klientom, jak bardzo kochają Twoją firmę, może być nie lada wyzwaniem. Jednak to tylko pierwszy element układanki. Kiedy już masz te wszystkie świetne recenzje, musisz je również pokazać w najbardziej efektywny sposób. Od dedykowanych stron na Twojej witrynie internetowej po przewijane karuzele i reklamy na Facebooku, istnieje milion sposobów, aby udowodnić swoją wiarygodność klientom za pomocą referencji.

Obrazek zamieszczony przez Pexels.