Czwartek, 28 marca 2024

5 najlepszych platform do wysyłania newsletterów dla startupów w 2022 roku

1 czerwca 2022

Jeśli nie utrzymujesz stałego kontaktu z klientami, łatwo może dojść do ich odpływu. Newslettery to niedrogi i skuteczny sposób na okazjonalne informowanie odbiorców.

Aby jednak odnieść pożądany skutek, należy dobrze zaprojektować biuletyny. Newslettery powinny zawierać angażujące treści, w tym obrazy i treści pisane. Powinny one wyglądać profesjonalnie i estetycznie, aby zachęcić odbiorców do ich czytania. Kolejną rzeczą, którą należy rozważyć, jest metoda wysyłania newsletterów. Wybór odpowiedniej platformy może zaoszczędzić czas i energię, zwłaszcza jeśli masz dużą liczbę czytelników.

Dobra wiadomość jest taka, że istnieje wiele platform, które pomogą Ci stworzyć świetnie wyglądające e-maile. Usługi te mogą również ułatwić wysyłanie newsletterów.

Przyjrzyjmy się kilku najlepszym dostępnym platformom do tworzenia newsletterów:

1. HubSpot

Jest to nazwa, której nie trzeba przedstawiać marketerom cyfrowym. HubSpot oferuje kilka potężnych platform marketingowych z cennymi narzędziami i funkcjami, które pomogą odnieść sukces każdej kampanii marketingowej.

Narzędzie do e-mail marketingu HubSpot zawiera proste narzędzia typu "przeciągnij i upuść", które sprawiają, że nawet nowicjusze mogą z łatwością pisać zabójcze newslettery.

Wybierając narzędzie do e-mail marketingu HubSpot, uzyskuje się również dostęp do wydajnej platformy zarządzania relacjami z klientami (CRM). Platforma CRM HubSpot zawiera różne narzędzia do automatyzacji wysyłania wiadomości e-mail, takie jak narzędzia do wysyłania wiadomości follow-up, oraz pomaga w personalizacji newsletterów.

Narzędzie marketingowe HubSpot obejmuje plan darmowy, który zapewnia dostęp do niektórych zaawansowanych funkcji email marketingu. Bezpłatny plan ogranicza użytkowników do wysyłania 2000 wiadomości e-mail miesięcznie, a płatne plany zaczynają się od 50 USD miesięcznie.

2. Mailchimp

To kolejna nazwa, która jest dobrze znana wśród marketerów - szczególnie tych, którzy koncentrują się na kampaniach e-mailowych. Mailchimp wykorzystuje edytor e-maili typu "przeciągnij i upuść", który pomaga niemal każdemu tworzyć profesjonalnie wyglądające newslettery i e-maile.

Mailchimp posiada również narzędzia do testowania A/B, które pomogą Ci dopracować Twoje kampanie, oraz narzędzia do obsługi różnych urządzeń, dzięki którym Twoje newslettery będą wyglądały dobrze na każdej platformie.

Platforma oferuje wybór szablonów newsletterów, które pomogą Ci zacząć i ułatwią zarządzanie listą kontaktów. Platforma pozwala na automatyczne ponowne wysyłanie newsletterów z innymi tematami, jeśli odbiorca nie otworzył poprzednich wiadomości.

Mailchimp oferuje darmowy plan, który pozwala zarządzać maksymalnie 2 000 kontaktów i wysyłać do 12 000 wiadomości e-mail miesięcznie, przy ograniczonym dostępie do innych funkcji. Plany płatne zaczynają się już od 11 dolarów miesięcznie za 500 kontaktów i dają dostęp do większej liczby usług. Inne plany wynoszą od 17 USD/miesiąc za 500 użytkowników do 299 USD/miesiąc za 500 użytkowników, zwiększając dostęp do narzędzi Mailchimp.

3. AWeber

AWeber jest popularnym wyborem, ponieważ jest tak łatwy w użyciu. Jest to kolejna platforma wykorzystująca technologię projektowania "przeciągnij i upuść", która nie wymaga znajomości kodowania. Oprogramowanie pozwala użytkownikom dodawać karuzele, aby uzyskać prawdziwie profesjonalny wygląd.

Platforma zawiera również narzędzia, które upraszczają zarządzanie listami i segmentację. AWeber zawiera 6 000 zdjęć stockowych wolnych od opłat licencyjnych i można go zintegrować z innymi platformami, w tym z WordPressem.

Niektórzy mogą uznać, że AWeber nie jest tak zaawansowany jak inne opcje i nie posiada niektórych funkcji, których potrzebują. Jednak platforma ta jest idealna dla mniejszych firm i osób, które dopiero zaczynają przygodę z aplikacjami do obsługi newsletterów.

AWeber oferuje darmowy plan, który pozwala na dodanie do 500 kontaktów. Plany płatne zaczynają się od 16,15 USD/miesiąc, a inne plany cenowe są dostępne dla użytkowników, którzy potrzebują zarządzać większą liczbą kontaktów.

4. Sendinblue

Dzięki obszernej galerii szablonów i wydajnej technologii projektowania "przeciągnij i upuść" Sendinblue to kolejna platforma, która pomaga tworzyć profesjonalne, estetyczne newslettery. Umożliwia użytkownikom wybór warunków wyświetlania, które określają, jakie treści widzą odbiorcy.

Oprogramowanie oferuje szereg funkcji, które pomagają zautomatyzować wysyłanie wielu newsletterów, w tym możliwość wysyłania zgodnie ze strefami czasowymi odbiorców. Udostępnia również narzędzia analityczne, które pokazują, jak dobrze działają Twoje newslettery.

Sendinblue oferuje darmowy plan, który pozwala na wysłanie do 300 wiadomości e-mail dziennie. Plany płatne zaczynają się od 25$/miesiąc za plan Lite i 65$/miesiąc za plan Premium z 20,000 emaili/miesiąc. Każdy poziom daje Ci dostęp do większej liczby funkcji, a ceny rosną, jeśli chcesz wysyłać więcej e-maili.

5. GetResponse

GetResponse jest obecny na rynku dłużej niż inne platformy do wysyłania newsletterów, więc mieli dużo czasu, aby to wszystko dobrze dopracować. Dzięki funkcji płynnego projektowania, łatwo jest stworzyć imponujące newslettery i emaile, które wyglądają profesjonalnie.

Inne funkcje GetResponse to segmentacja i punktacja leadów, autorespondery i automatyzacja przepływu pracy. Dodatkowo, możesz zlecić wysyłkę newsletterów w optymalnym czasie oraz skorzystać z narzędzi do testów A/B.

Darmowy plan platformy pozwala na zarządzanie do 500 kontaktów i nieograniczoną liczbą newsletterów.

GetResponse oferuje również plan Basic od 12,30$/miesiąc, plan Plus od 40,18$/miesiąc i plan Professional od 81,18$/miesiąc, z których każdy pozwala na zarządzanie do 1000 kontaktów. Każdy z tych planów daje dostęp do większej liczby funkcji niż pozostałe, można też zapłacić więcej, aby zarządzać większą liczbą kontaktów.

Zacznij wysyłać profesjonalne newslettery już dziś

Wybór najlepszego dla Ciebie oprogramowania do wysyłania newsletterów zależy od wielu czynników. Czynniki te to między innymi to, jakich narzędzi potrzebujesz, Twoje możliwości techniczne oraz to, na ile możesz sobie pozwolić.

Jak w przypadku każdego produktu, przed podjęciem decyzji dobrze jest się rozejrzeć. Większość platform oferuje darmowe plany, dzięki czemu można je wypróbować, nie płacąc ani grosza. Jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji lub masz nadzieję na zwiększenie skali działalności w przyszłości, prawdopodobnie najlepiej jest rozejrzeć się za platformami, które mogą zrobić dla Ciebie więcej.

Obrazek zamieszczony na stronie Pexels.