Sobota, 28 stycznia 2023

3 szybkie sztuczki, aby zwiększyć utrzymanie klienta

15 grudnia 2022

Pozyskanie nowego klienta jest trudne, ale utrzymanie obecnego jest jeszcze większym wyzwaniem. Jednak statystyki pokazują, że wysiłki skupione na utrzymaniu klienta przynoszą znacznie więcej korzyści.

Na przykład, według SmallBizGenius, 82% firm zgadza się, że utrzymanie klienta jest tańsze niż jego pozyskanie. Poza tym 65% przychodów firmy pochodzi od obecnych klientów, a zwiększenie inwestycji w retencję o zaledwie 5% już daje wzrost zysków o 25% do 95%. Imponujące, prawda?

Co zatem należy zrobić, aby osiągnąć takie wyniki?

Jednym z elementów, który wpływa na relacje marka-klient jest projektowanie stron internetowych. W tym artykule poznasz trzy triki projektowe, które zachęcą Twoich klientów do coraz częstszych powrotów na Twoją stronę.

1. Przemyśl strukturę swojej strony internetowej

Trudno sobie wyobrazić odwiedzającego stronę internetową, który spędziłby więcej niż pięć minut (zazwyczaj jest to znacznie mniej) próbując rozgryźć system nawigacji na Twojej stronie. Jeśli masz załadowaną, skomplikowaną strukturę strony, nie zatrzymasz klienta.

Weźmy na przykład Craigslist. Jego nawigacja nie jest przyjazna dla użytkownika, nie wspominając o tym, że zajęło to ponad 30 sekund, aby załadować, gdy akceptowalny średni czas ładowania powinien być nie więcej niż 1,7 sekundy:

Oto co zakłada prawidłowa nawigacja na stronie:

  • Podporządkowanie nie powinno sięgać głębiej niż trzy poziomy.
  • Strona internetowa powinna zawierać maksymalnie osiem kategorii poziomych.
  • Struktura powinna być symetryczna.
  • Menu nie powinno być przepełnione zbyt dużą ilością lokalizacji.

Skoro wspomnieliśmy o Craigslist, spójrzmy na jego konkurenta AdPost, który ma lepszą strukturę strony:

Zamiast wymieniać wszystkie kategorie produktów na pierwszej stronie, jak Craigslist, AdPost dodał je do menu wyszukiwania, dzięki czemu projekt jest bardziej przyjazny dla użytkownika i sprawia, że nawigacja jest czystsza.

2. Uczyń swoją stronę wielojęzyczną

Jeśli odwiedzający Twoją stronę pochodzą z całego świata, nie powinieneś zakładać, że znają język angielski. Badanie przeprowadzone przez Weglot przyniosło ciekawe wyniki dotyczące nastawienia kupujących do zakupów na międzynarodowych stronach internetowych:

  • 52% stron internetowych jest w języku angielskim, ale angielski dociera tylko do 25% globalnych użytkowników.
  • 56% odwiedzających twierdzi, że informacje na stronie w ich języku są ważniejsze niż cena.
  • 73% klientów twierdzi, że woli robić zakupy na stronach w swoim języku.

Nie ma więc wątpliwości, że posiadanie strony internetowej zlokalizowanej na kilka języków może zwiększyć utrzymanie klientów, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatni stat.

Aby zrozumieć właściwe praktyki tworzenia wielojęzycznej strony internetowej, spójrz na przykłady najlepszych aplikacji do nauki języków. Na przykład Preply ma rozwijane menu, w którym można wybrać wiele opcji językowych, w tym polski, ukraiński, niemiecki i wiele innych:

Tłumaczenie Twojej strony na różne języki pomoże odwiedzającym lepiej zrozumieć wartość Twojego produktu. Zanim jednak zainwestujesz w lokalizację, upewnij się, że studiujesz dane dotyczące zachowań klientów, aby zrozumieć, jakimi językami posługuje się Twoja publiczność.

3. Zainwestuj w niestandardowe ilustracje

Niektóre firmy nie zawracają sobie głowy projektowaniem stron internetowych, zwłaszcza jeśli chodzi o niestandardowe elementy, takie jak wizualizacje. Jednak badania wykazały, że skupienie się na brandingu w projektowaniu stron internetowych zwiększa zaangażowanie klientów i e-lojalność, w rezultacie.

Ponadto, w świecie miliardów stron internetowych, potrzebujesz czegoś, co pomogłoby Twojej firmie wyróżnić się. A niestandardowe ilustracje należą do tych cech, które przyczyniają się do wyjątkowości Twojej witryny.

Wystarczy spojrzeć na stronę internetową Emiozaki. Zawiera ona spersonalizowane ilustracje i animację stworzoną w formie tabletu, który zastępuje menu nawigacyjne:

Ta strona odzwierciedla ton i styl marki, a animacja dodaje emocji do UX. Oprócz tego jest to również doskonały przykład strukturyzacji strony internetowej.

Albo, jeśli chciałbyś przykład mniej obciążonego projektu, spójrz na to osobiste portfolio autorstwa Victoire Douy. Zawiera ono również animacje, które dodają interaktywności do projektu. Na przykład, możesz bawić się cieniem dłoni dziewczyny:

Tak więc, jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa przyciągała więcej klientów i zachęcała ich do zawieszenia się na dłużej, zastosuj kreatywne podejście. Zatrudnienie ilustratora jest oczywiście kosztowne, ale pomoże Twojej stronie wyróżnić się.

Podsumowanie

Jak widzisz, będziesz musiał włożyć dużo pracy, aby przedstawić projekt strony internetowej, który zwiększa utrzymanie klientów online. Wystarczy, że zastosujesz nasze trzy najlepsze praktyki. Podsumujmy je szybko:

  • Przemyśl na nowo strukturę swojej strony; powinna ona ułatwić nawigację.
  • Rozważ uczynienie swojej witryny wielojęzyczną; zatrzymasz więcej międzynarodowych gości.
  • Zainwestuj w niestandardowe ilustracje, które pomogą konsumentom odróżnić Twoją markę od konkurencji.