Sobota, 21 maja 2022

Twitter nie jest już opcją. Dlaczego powinieneś pisać na Twitterze.

15 marca 2022

Z Twitterem jest trochę jak z fandomem Apple - albo się go kocha, albo uważa za straszną niedogodność. W rzeczywistości Twitter nie jest czasochłonnym, przerażającym potworem, ani nie jest "wszystkim i wszystkimi" w mediach społecznościowych. Jest to po prostu kolejne narzędzie, które można wykorzystać do interakcji z klientami lub - w świecie Twittera - zwolennikami.

Biorąc pod uwagę, że każdy tutaj ma odrobinę wiedzy technicznej, będziemy po prostu przyjąć za pewnik, że można założyć konto na Twitterze siebie. Jesteśmy tu, aby pomóc z resztą.

W naszym zabieganym świecie, rządzonym przez Blackberry i Iphone'y, Twitter jest skondensowaną informacją dla pozbawionych czasu, obeznanych z Internetem profesjonalistów. Nie trzeba dodawać, że jest to bardzo atrakcyjna grupa demograficzna, którą należy przyciągnąć i utrzymać. Jeśli zgodzisz się na założenie profilu na Twitterze dla swojej firmy, nie tylko przyciągniesz tych ludzi, ale także nadasz sobie markę niepisanego kodu zaawansowania technologicznego, który będzie dla nich zrozumiały. Spójrzmy na to z innej perspektywy. Jeśli Nike ma na Twitterze kanał oferujący porady dla biegaczy, a Converse nie ma nic na ten temat, to którą markę trampek kupiłby Twój zwolennik na Twitterze, kiedy przyszedłby do kasy? Odpowiedź jest akademicka.

Posiadanie kanału na Twitterze daje Twojej firmie pewną przewagę nad konkurencją, której po prostu nie da się kupić. Jeśli Twoja firma istnieje już wystarczająco długo, czy pamiętasz, kiedy toczył się spór o to, czy powinieneś mieć stronę internetową, czy też nie? To jest ten sam argument. Pytanie nie brzmi: czy Twoja firma powinna być na Twitterze, czy nie - pytanie brzmi: jak szybko możesz zacząć działać na Twitterze.

Konfiguracja profilu firmowego

Aby zmienić swój profil, zaloguj się na swoje konto na Twitterze i przejdź do zakładki "Ustawienia" w lewym górnym rogu. W ten sposób otworzysz podmenu, które pozwoli Ci edytować Twój profil. Jeśli Twoja firma to tylko Ty, znajdź profesjonalnie wyglądające zdjęcie i dodaj je do swojego profilu. Jeśli Twoja firma jest większa, dodaj tutaj swoje logo.

Powinieneśtakże zmienić obraz tła na coś innego niż domyślne tła i powinno to być coś, co nawiązuje do Twojej firmy. Pamiętaj, że powinno to być również coś, co dobrze funkcjonuje jako obraz tła. Jeśli jesteś architektem, dobrze pasują tu plany. Jeśli sprzedajesz odznaki, dobrze sprawdzi się zdjęcie kilku z nich. Baw się kilkoma różnymi obrazami, aż uznasz, że udało Ci się je dobrze dobrać. Te dwie proste czynności sprawią, że Twoja strona na Twitterze będzie wyglądać bardziej profesjonalnie.

Przykład dobrego profilu na Twitterze

Śledzenie na Twitterze

Najważniejszą rzeczą, jaką należy zrobić na Twitterze, jest śledzenie. Kiedy zarejestrujesz się na swoje konto, idź do przodu i poszukaj każdego, kto jest zainteresowany Twoją niszą rynkową i pokrewnymi dziedzinami. Zacznij śledzić wszystkie z nich. Niepisaną zasadą Twittera jest to, że podążasz za tymi, którzy zapisują się do Ciebie, więc w ten sposób początkowo zdobywasz swoją publiczność. Liczby są ważne, więc postaraj się dodać jak najwięcej osób w ciągu pierwszych kilku dni od uruchomienia konta.

Należy pamiętać, że w celu przeszukiwania Twittera, musisz przejść do dolnej części witryny i kliknij na "Szukaj". Oferuje on również zaawansowaną funkcję wyszukiwania podobną do Google, gdzie można zawęzić wyniki według daty, obszaru, a nawet tego, czy tweet zawiera linki, czy nie. Aby dać Ci przykład, jak potężna jest ta funkcja, wyszukiwanie na temat projektowania stron internetowych dało następujący tweet

"zastanawiam się nad zmianą wizerunku w sieci... projektbloga, strona internetowa... wszystko!".

Czy można powiedzieć, że wykwalifikowany lead, który nie może się doczekać, aż się z Tobą skontaktuje? Wiedziałem, że tak.

Promuj go wszędzie

Umieść swój kanał na Twitterze na wizytówkach, stronach internetowych, broszurach i innych materiałach, które masz na świecie. Twój adres na Twitterze jest taki sam, jak ten, pod którym się zarejestrowałeś - na przykład jeśli zarejestrowałeś się jako webdesignnumberone, Twój adres na Twitterze będzie brzmiał @webdesignnumberone. Postaraj się, by był jak najkrótszy. Upewnij się, że promujesz swój kanał na Twitterze również w takich miejscach, jak grupa na Facebooku i blog. Jeśli chcesz, poproś pracowników, aby umieścili profil na Twitterze na swoich profilach na Facebooku.

Niepowodzenie Twittera

Założenie kanału na Twitterze nie oznacza, że młodsi pracownicy działu sprzedaży będą mogli wysyłać na Twittera swoje przemyślenia. Przekazem należy zarządzać tak samo, jak w przypadku wszystkich działań marketingowych. W ostatnich wyborach kampania Hillary Clinton pomyliła Twittera, pozwalając pracownikom na spamowanie Twittera i nie śledząc nikogo. Twitter to przede wszystkim interakcja, a jeśli nie śledzisz, nie wchodzisz w interakcję.

Jeśli prowadzisz Twittera jako firma, musisz także uważać na granicę między interakcją osobistą a społeczną. Nie chcesz wdawać się w spory polityczne, jeśli tweetujesz jako firma. Chcesz jednak wdawać się w swobodne, lekkie rozmowy, które są związane z Twoją firmą lub pomagają ludziom. Na przykład jeśli zobaczysz tweeta od osoby śledzącej, która prosi o pomoc w wykonaniu polecenia dotyczącego warstw w Photoshopie, a Ty akurat znasz odpowiedź, nie tweetuj, ale wyślij bezpośrednią wiadomość do tego użytkownika z odpowiedzią. O ile oczywiście nie pracujesz w firmie graficznej, w takim przypadku możesz wysłać swoją odpowiedź na Twitterze. Jeśli tylko będziesz kierować się zdrowym rozsądkiem, będziesz na dobrej drodze.

Bezpośrednia wiadomość na Twitterze

Pamiętaj, że wszystkie tweety mogą być przeszukiwane na stronie internetowej Twittera, więc nigdy nie pisz na Twitterze niczego obraźliwego. Może się to później okazać szkodliwe dla Ciebie. Jeśli jakiś tweet, który Ci się nie spodoba, zawsze możesz wrócić i usunąć go na swojej stronie na Twitterze.

Ułatw sobie aktualizację dzięki aplikacjom i komórkom

Jeśli Ty lub Twoi pracownicy nie możecie wprowadzać tweetów jednym kliknięciem z pulpitu, są duże szanse, że nie będziecie ich aktualizować tak regularnie, jak powinniście. Ze strony digsby.com możesz pobrać narzędzie Digsby, które nie tylko pomoże Ci zarządzać aktualizacjami na Twitterze, ale także będzie obsługiwać ruch przychodzący z Facebooka i wszystkich Twoich komunikatorów internetowych. Po skonfigurowaniu Digsby wystarczy kliknąć na logo Twittera na pasku menu, aby opublikować nowy tweet. To jest to.

Okno kontaktów Digsby

Innym przydatnym klientem, który oferuje jeszcze więcej funkcji Twittera niż Digsby, w tym możliwość wyszukiwania tweetów z pulpitu, jest Twhirl. Można go pobrać z witryny http://www.twhirl.org/. Choć Digsby to fajna aplikacja typu "wszystko w jednym", to dodatkowa funkcjonalność Twhirl daje więcej możliwości, jeśli chcesz robić coś więcej niż tylko publikować nowe tweety. Zarówno Digsby, jak i Twhirl dadzą Ci najlepsze rezultaty.

W celu komunikowania długich adresów URL, zarejestruj się na http://tinyurl.com/. Dzięki temu będziesz mógł skracać adresy URL, aby były ładne i krótkie, co pomoże Ci zarówno w tweetach, jak i e-mailach.

Jeśli masz telefony komórkowe firmy, upewnij się, że Twitter jest włączony dla aktualizacji mobilnych na telefonie komórkowym i na stronie internetowej Twittera. Jedynym minusem tego rozwiązania jest to, że Twitter może być obecnie aktualizowany tylko z jednego numeru telefonu komórkowego.

Wysyłanie podziękowań

Loguj się na swoje konto codziennie i wysyłaj podziękowania na Twitterze za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich. Bezpośrednia wiadomość na Twitterze jest podobna do wiadomości na Facebooku - prywatna i nie jest widziana przez nikogo oprócz Twojego odbiorcy. Ten osobisty akcent przyniesie Ci kilka pochwał.

Kontynuacja

Jeśli pracownicy mają za Ciebie pisać na Twitterze, upewnij się, że masz na pulpicie ustawiony firmowy kanał Twittera, tak abyś mógł zobaczyć wiadomości natychmiast po ich wysłaniu. Pracownicy mogą Cię zaskoczyć swoją kreatywnością i pomysłami.

Nie zapominaj, że Twitter będzie zajmował więcej ich czasu, więc będziesz musiał przydzielić część ich pracy innemu pracownikowi. Na początku mogą oni nie doceniać czasu, który będzie im potrzebny, i próbować odgrywać bohatera, twierdząc, że powinni sobie poradzić z obsługą Twittera i swoją normalną pracą - i tak przydziel im inne zadania, aby upewnić się, że poświęcasz wystarczająco dużo uwagi tej nowej technologii.

Możesz nawet przypisać tweetowanie grupie pracowników, aby mieć pewność, że będziesz otrzymywać wiele aktualizacji w ciągu dnia - upewnij się tylko, że nie robisz więcej niż 3-4 tweety dziennie jako firma. Podobnie należy unikać spamerskich tweetów promocyjnych, chyba że są one związane z prawdziwą promocją lub sprzedażą.

Prowadzenie firmowego kanału na Twitterze to przede wszystkim promocja, ale należy robić to w sposób nieinwazyjny i pomocny, a nie zasypywać pole widzenia swoich zwolenników spamem. Nie zapomnij odpowiedzieć na tweety swoich zwolenników i osób, które śledzisz, zwłaszcza jeśli uważasz, że coś, co powiedzieli, jest interesujące lub istotne dla Twojej branży.

Twój pasek zadań na Digsby

Nie zniechęcaj się, jeśli komuś nie spodoba się to, co mówisz, lub jeśli ktoś będzie się z Tobą spierał o to, co powiedziałeś na Twitterze. Podobnie jak w początkach Internetu, zawsze znajdzie się ktoś, kto nazwie tweet związany z działalnością firmy "spamem". Nie oznacza to, że zrobiłeś coś złego i zawsze możesz zrezygnować z obserwowania Cię, jeśli nie podoba Ci się sposób, w jaki tweetujesz. Warto zwrócić uwagę tylko na to, czy kilku Twoich zwolenników nie wystawia Ci negatywnej opinii na temat tej samej rzeczy. Korzystanie z Twittera jest procesem uczenia się, a społeczność jest, w przeważającej części, wyrozumiała. Podobnie jak Facebook, zasady są po prostu zastosować zdrowy rozsądek do wszystkiego, co robisz.

Okno Twhirl

Pisanie dobrego tweeta

Pamiętaj, że masz tylko 140 znaków, aby komunikować się ze swoimi zwolennikami, więc staraj się, aby to się liczyło. Naprawdę nie powinieneś używać więcej niż jednego zdania, aby przekazać swoje tweety - uznaj 140 znaków za maksimum, a nie za to, czego musisz użyć za każdym razem.

Mamy już przeszedł nad faktem, że Twój Twitter feed nie powinny być spam, ale niech po prostu wzmocnić punkt. Spamerskie i nieistotne tweety sprawią, że bardzo szybko zostaniesz usunięty z listy obserwowanych.

Pomagaj osobom zadającym pytania w Twojej dziedzinie, zamieszczaj na Twitterze krótkie spostrzeżenia na temat nowości, które są lekkie i optymistyczne, a od czasu do czasu wrzuć informację o sprzedaży lub nowym produkcie. Jako użytkownik Twittera jesteś członkiem społeczeństwa i dopóki jesteś postrzegany jako dobry członek tego społeczeństwa, będziesz utrzymywać i zdobywać zwolenników.

Czy Twitter zastąpi blogi?

Było wiele retoryki na ten temat w społeczności marketingu internetowego. Jednym słowem, nie. Po prostu nie znajdziesz czegoś tak pouczającego jak ten artykuł w jednym tweecie. Jest to przydatne, aby uzyskać odpowiedź na szybkie pytanie, ale poza tym, że twierdząc, że Twitter zastąpi blogi jest po prostu nie dając wystarczająco dużo kredytu do przeciętnego użytkownika Internetu czas uwagi. Jest czas na tweety i jest czas na mięso.

Fakty, proszę pani

W październiku 2008 r. Twitter miał 2,25 miliona użytkowników. W tym samym miesiącu liczba użytkowników Twittera rosła szybciej niż liczba użytkowników Facebooka. Możesz zagwarantować, że wszyscy ci ludzie należą do grupy osób zaawansowanych technicznie, które można porównać do tych, którzy po raz pierwszy korzystali z Internetu w połowie lat 90. Są to ludzie, którzy korzystają z nowych technologii i generalnie należą do bardziej zamożnej i wykształconej grupy demograficznej. Nie ma wątpliwości, że są to ludzie, którzy chcą sprzedać swoją firmę do, chyba że sprzedajesz pakiety domu pogrzebowego.

Pobieranie opłat za pomoc na Twitterze

Kilka osób i firm próbuje zarabiać na Twitterze, pobierając opłaty za odpowiedzi na pytania. Jest to sprzeczne z ideą Twittera jako społeczności integracyjnej i pomocnej i nie jest to najlepszy pomysł na biznes. Najlepszym sposobem wykorzystania Twittera w biznesie jest zbudowanie i utrzymanie solidnego rdzenia klientów, którzy myślą o zakupie swojego produktu zamiast konkurencji, w oparciu o fakt, że Twoja firma jest obeznanym z technologią członkiem ich społeczności. Natychmiastowa monetyzacja Twittera poprzez pobieranie opłat za odpowiedzi na pytania trąci kompleksem wyższości i prawdopodobnie spowoduje utratę większej ilości pieniędzy w dłuższej perspektywie.

Na początku korzystanie z Twittera może wydawać się nieco czasochłonne. Kiedy już zaczniesz, przekonasz się, że interakcja z klientami, do której zachęca, jest wciągająca i angażująca. Aby skutecznie zarabiać na Twitterze, staraj się, aby Twoje tweety były interesujące, język sprzedaży lekki, a wzrok skierowany na tweety klientów.