Sobota, 28 stycznia 2023

Kompletny przewodnik po spersonalizowanym marketingu

18 sierpnia 2022

Marketing spersonalizowany polega na dostosowaniu działań marketingowych w oparciu o dane klienta. Dane te mogą być dowolne, od imienia i nazwiska do zamiaru zakupu, obaw i historii.

Spersonalizowany marketing zrewolucjonizował sposób, w jaki firmy sprzedają swoje produkty i usługi swoim odbiorcom. To przynosi wartość do życia ludzi, spiking wykres sprzedaży dla marek i firm. Jest to więc sytuacja korzystna zarówno dla firmy, jak i dla konsumenta.

Nawet duże firmy robią to dla swoich kampanii. Robią to, ponieważ daje im wspaniałe wyniki i ROI dla swoich inicjatyw marketingowych. Jeśli te międzynarodowe firmy robią to, to jest to dobry pomysł, aby włączyć tę strategię i uczyć się od najlepszych zasobów na temat marketingu cyfrowego.

Ten artykuł ma na celu wyjaśnienie każdego zakątka spersonalizowanego marketingu. Pod koniec tego 5-minutowego czytania, będziesz wiedział, jaki wpływ ma spersonalizowany marketing na nasze życie. I jak możesz go włączyć do swojej strategii marketingowej, aby przyniósł korzyści Twojej firmie.

Czym jest spersonalizowany marketing?

Czy kiedykolwiek spotkałeś się z firmą, która wie, przez co przechodzisz? Albo zobaczyłeś reklamę online, do której bardzo się odnosisz? Istnieje prawdopodobieństwo, że byłeś jednym z rynków docelowych tych materiałów marketingowych. A jeśli mogłeś skojarzyć się z reklamą, ich strategia marketingowa zadziałała.

To jest to, co spersonalizowany marketing robi do swojej publiczności, rynku, lub konkretnego demograficznego. Ten styl reklamy wykorzystuje personalizację w swoich materiałach marketingowych. Szczegóły treści marketingowych są dostosowane do konkretnej publiczności i adresować kwestie lub rzeczywistych problemów w czasie rzeczywistym z danego segmentu na rynku.

Spersonalizowany marketing stał się popularny, ponieważ więcej osób żąda go od firm. Kiedy ludzie doświadczyli tego, jak się czuli, chcą poczuć więcej tego.

Aby obiektywnie zobaczyć zapotrzebowanie na personalizację, oto kilka statystyk, które ją popierają.

Accenture podało, że 91% konsumentów chętniej robi zakupy u firm, które oferują im odpowiednie treści. To pokazuje, że odpowiednie rekomendacje produktów mogą zwiększyć szanse na zakupy u Ciebie.

Salesforce wspomniał, że 66% konsumentów oczekuje od firm zrozumienia ich indywidualnych potrzeb. To stwierdzenie dowodzi, że uogólniony sposób marketingu nie jest tak skuteczny jak wcześniej. Mentalność konsumentów już się rozwinęła i wymagają oni większej personalizacji od firm.

Uderzająca część danych Statista wykazała, że 90% konsumentów w USA uważa pomysł personalizacji za atrakcyjny. Jeśli ta liczba jest dokładna, prawie wszystkie firmy powinny zacząć włączać to do swoich strategii. Nie ma powodu, aby tego nie wypróbować.

Biorąc pod uwagę wysokie pozytywne zapotrzebowanie na spersonalizowany marketing, nie jest tajemnicą, dlaczego coraz więcej firm to robi. Jednak nie każda firma robi to dobrze. Zły sposób robienia tego może przynieść utratę klientów i negatywny ROI.

Aby pomóc Ci przejść na właściwą ścieżkę korzystania z personalizacji w marketingu, zapoznaj się z kolejną częścią tego artykułu.

Poznaj te 6 porad, aby prawidłowo prowadzić spersonalizowany marketing

Zgodzisz się, że znajomość imienia i nazwiska klienta jest niezbędna. Ale z dynamicznie zmieniającymi się strategiami, spersonalizowany marketing wykracza poza to. W rzeczywistości chodzi o zrozumienie, czego potrzebują Twoi docelowi konsumenci, łącząc się ze sposobem przekazania wiadomości, że Twoja firma jest rozwiązaniem.

Aby pomóc Ci to osiągnąć, zwróć uwagę na poniższe rzeczy:

1. Wykorzystaj dane o swoich klientach

Podstawą spersonalizowanego marketingu są dane o klientach. Najlepsi marketingowcy i stratedzy podkreślają zbieranie odpowiednich danych, jeśli chcesz się skalować. Doskonałe kursy marketingu cyfrowego nauczą cię, że dane o klientach pomogą ci zbudować solidne podstawy dla twoich treści i kampanii.

Zachowanie konsumentów zawsze było najważniejszym szczegółem dla marketingu docelowego. Z każdym kliknięciem łatwiej było zebrać dane o poszczególnych klientach, ich zainteresowaniach, hobby, historii zakupów, zachowaniach zakupowych i innych.

Będziesz w stanie uzyskać te informacje, jeśli praktykowałeś zarządzanie danymi i zbieranie danych o klientach przez wszystkie lata swojej działalności. Jednak nie jest za późno, aby zacząć, jeśli jeszcze nie zacząłeś z tym. Istnieje wiele oprogramowania do automatyzacji marketingu, które wspomaga zespoły marketingowe w wykonywaniu tych czynności. Na przykład wiele firm korzysta z oprogramowania lead scoring, aby uzyskać wgląd w potrzeby swoich klientów i odpowiednio je skategoryzować.

Do działań personalizacyjnych można wykorzystać kwestionariusze, ankiety i formularze opinii, aby przechwycić dane osobowe w Internecie. Klient chętnie wypełni formularz ankiety, jeśli w zamian otrzyma nagrodę. Nagroda ta może mieć dowolną formę - bonu, rabatu za pierwszy zakup, darmowej wysyłki lub innych.

Ta inicjatywa pomoże Ci uzyskać więcej danych w krótszym czasie.

2. Zrozum potrzeby klienta

Hoarding danych będzie kompletna strata wysiłków marketingowych, kapitału i wydajności, jeśli nie wyodrębnić zachowania konsumentów z niego. Kiedy masz dostęp do bogatego zestawu danych, masz przywilej zrozumieć swoich klientów trendów potrzeb głęboko. Po uzyskaniu wglądu w dane, stwórz strategię marketingową opartą na tych ustaleniach, aby dotrzeć do swoich odbiorców.

Robienie tego nie dotyczy tylko B2C; działa również dla firm B2B, dlatego popyt na rozwój oprogramowania na zamówienie, dostosowane usługi, spersonalizowane pakiety i dostawców danych B2B wzrosły w ostatnich latach.

Jest to droga dwukierunkowa. Podczas gdy jesteś na poszukiwaniach swojego rynku docelowego, w tym samym czasie klienci oczekują, że firmy będą wiedzieć, czego potrzebują. Rynek, który obecnie obsługujesz, oczekuje, że będziesz wiedział, jakie produkty lub usługi są dla nich odpowiednie.

Więc to jest, gdzie to dostaje kluczowe: trzeba kopać głębiej w swojej niszy i znaleźć specyfikę potrzeb swoich odbiorców. Posiadanie ogólnego pojęcia o potrzebach docelowych odbiorców i spersonalizowany marketing zazwyczaj nie idą harmonijnie.

Planowanie lepiej spersonalizowanej strategii marketingowej nie będzie bułką z masłem, ale będzie o wiele bardziej satysfakcjonujące dla każdego aspektu Twojej firmy. Oby to była sprzedaż, zwrot z inwestycji, relacje z klientami, czy spersonalizowane kampanie marketingowe.

3. Personalizuj każdy etap podróży klienta

Pierwszą zasadą biznesu jest przekonanie klienta, że jesteś jego najlepszym przyjacielem. Teraz, kiedy wiesz czego chcą, zobowiązujesz się dostarczyć im wszystko co najlepsze. Ograniczenie personalizacji do marketingu nie jest rozwiązaniem. Musisz być czujny w spełnianiu tych indywidualnych wymagań na każdym etapie. I pamiętaj, że konsekwencja jest nazwą gry. W ten sposób wprowadzasz swój biznes w bieg.

Możesz zintegrować automatyzację CRM, narzędzia do marketingu e-mailowego i wdrożyć inne strategie marketingu treści, aby ułatwić ten proces. Spersonalizowany czat na żywo i chatboty, takie jak te oferowane przez ThriveDesk, pozwalają firmom spersonalizować swoje oferty i budować reputację marki.

Jako klient, moim wymogiem byłoby czytanie treści, przeglądanie i doświadczanie produktów, które trafiłyby do domu. Spersonalizowane doświadczenie jest tym, czego wymaga każdy konsument. I to właśnie sprawia, że chcą wracać i robić z Tobą interesy ponownie.

Tworząc pomocne i istotne treści, polecając im odpowiednie produkty i udostępniając wygodne opcje płatności, odróżniasz swoją firmę od innych. Dzięki temu możesz spersonalizować każdy punkt styku, jaki Twoi klienci robią z Twoją firmą.

4. Prezentuj w sposób angażujący

Traktuj zaangażowanie klientów jako absolutnie konieczne. Posiadanie najlepszego zestawu danych i wiedza o tym, czego chcą Twoi klienci, nie wystarczy. W konkurencyjnej przestrzeni biznesu i marketingu, każdy stara się zwrócić na siebie uwagę. I to jest właśnie to, co powinieneś zrobić. To pomaga w budowaniu relacji konsument - marka.

Kiedy konsument się angażuje, dzieją się znaczące rzeczy. Angażujące treści popychają konsumenta przez lejek, a tym samym promują konwersje. Twoje treści powinny być kreatywne i przyciągające uwagę.

Angażujące treści połączone z personalizacją zwiększają doświadczenie marki. Zwiększona lojalność, budowanie zaufania i lepsze doświadczenia klientów zwiększają konwersję i szybkość sprzedaży.

Świetnym sposobem na wykorzystanie personalizacji w angażujący sposób, który większość firm pomija, są popupy exit-intent.

5. Bądź tam, gdzie są Twoi klienci

Jest to element, który niektóre firmy pomijają. Stworzyli oni doskonałe treści marketingowe w mediach społecznościowych, ale rozpowszechnili je tylko na niewłaściwym kanale. Aby spersonalizowany marketing był skuteczny, musi być widziany przez ludzi.

Czy kwestionujesz swoje techniki marketingowe, ponieważ wszystko, co widzisz, to stagnacja? Założyłeś angażujący sklep internetowy na Shopify lub Wix, zebrałeś wszystkie istotne dane, Twoje treści są wystarczająco angażujące, a Twoja strategia marketingowa jest najwyższej klasy. Ale nadal nie jesteś w stanie dotrzeć do swojej klienteli.

Zaczynasz się zastanawiać, co tracisz. Twoje treści i strategie nie będą płodne, jeśli będziesz poruszał się po niewłaściwym kanale. Pamiętaj: przekaz Twoich treści musi dotrzeć do właściwych osób, aby był skuteczny.

Czy powinieneś być na mediach społecznościowych? Jeśli tak, to na którym? Czy uzyskujesz większą trakcję dzięki kampaniom e-mailowym? A może masz więcej zaangażowania na forach?

Dowiedz się, gdzie jest twój rynek, a następnie spędzić swoje skupienie tam. Teraz kolejny krok to jak dowiedzieć się, gdzie spędzają najwięcej czasu?

W tym miejscu wracamy do pętli. I stąd jeszcze raz podkreślamy, że zbieranie danych jest podstawą każdej świetnej strategii marketingowej.

6. Ulepszaj treści marketingowe

Nie spoczywaj na laurach, gdy masz już wszystko w dół do tee i osiągnęły pożądane analityki marketingowej za spersonalizowanych treści marketingowych. Zawsze myśleć o sposobach, jak można poprawić.

Ewolucja na każdym kroku będzie trzymać cię w biegu. Nie daj się zwieść myśleniu, że twoja praca jest skończona, jeśli czujesz, że osiągnąłeś szczyt. Wciąż szukaj sposobów, aby stać się lepszym. Wyznaczaj większe cele i statusy dla swojego biznesu.

Zawsze wracaj do deski kreślarskiej i rób burzę mózgów ze swoim zespołem na temat tego, jak możesz się zmienić i dążyć do tego, by sprostać dynamicznie zmieniającemu się światu i mentalności. W końcu wszystko, czego chcesz, to budować lepsze relacje z klientami, nowymi i istniejącymi.

Dla zwiększenia wydajności, Twój zespół marketingowy powinien zawsze szukać nowych strategii. W ten sposób powstają świeże i wspaniałe pomysły marketingowe.

Zobacz, jak możesz skorzystać z personalizowanego marketingu

Nieistotne informacje mogą marnować energię i czas zarówno klientów, jak i firmy. Personalizowany marketing trafia w dziesiątkę w 99% przypadków. Przynosi niezmierną wartość zarówno dla firmy, jak i dla klienta.

Oto niektóre z głównych korzyści płynących z personalizowanego marketingu:

1. Lepsze zaangażowanie

Pierwszy cel spersonalizowanego marketingu ma na celu jest chwytanie indywidualnej uwagi. A to skutkuje lepszym zaangażowaniem w końcu. Jeśli prezentujesz klientowi coś, co go zachwyca, nie trzeba dodawać, że przyciągnie jego uwagę.

To pomoże wypełnić lukę między klientem a Twoją marką. Identyfikacja potrzeb klientów, a następnie danie im tego, czego chcą, pomoże poprawić interakcje klientów z Twoją marką.

Może to nawet wystarczyć, aby podążyli za Twoim wezwaniem do działania. Następną rzeczą, którą wiesz, będą sprawdzać twoją stronę internetową, zapisywać się na listę, a nawet kupować produkt właśnie wtedy i tam.

2. Wyższa konwersja

Czy jesteś dla swojego klienta w odpowiednim czasie i miejscu? Marketing jeden-na-jeden zapewnia łatwe rozwiązania dla klientów, ponieważ trafiasz do nich właśnie z tym, czego szukają we właściwym czasie.

Kiedy potencjalni klienci zdają sobie sprawę, że rozumiesz przez co przechodzą i dostarczasz im rozwiązania, większość z nich nie zawaha się wypróbować Twojej firmy.

Personalizacja nie skupia się tylko na treści. Może być również zintegrowana z Twoimi procesami. To skutkuje wspomaganiem wzrostu wyższych współczynników konwersji.

3. Lepsze doświadczenie klienta

Oferowanie personalizacji znacznie poprawi doświadczenia użytkowników. Gdy dostarczysz produkty, usługi i treści, które spełniają ich potrzeby, ich opinia o Twojej firmie automatycznie się poprawi.

Biorąc pod uwagę statystyki dotyczące spersonalizowanych doświadczeń, oczywiste jest, że konsumenci wymagają od firm strategii personalizacji. A jeśli zaoferujesz im takie doświadczenie, zwiększysz szansę na to, że zrobią z Tobą więcej interesów. Personalizacja pomaga firmom w zmniejszeniu współczynnika porzucania koszyka, lepszej podróży klienta, zwiększonej satysfakcji klienta i wielu innych.

4. Zatrzymanie klienta

Utrzymanie stałych klientów jest równie ważne dla Twojego biznesu jak pozyskanie nowych. Większość firm boryka się z problemem niskiej retencji klientów. Jest to również czynnik, który niektóre firmy przeoczają. Musisz zrozumieć, że nie chodzi tylko o przekształcenie potencjalnych klientów w płacących. Należy również skupić się na utrzymaniu tych klientów, aby stali się lojalnymi zwolennikami Twojej marki.

Jedną z głównych korzyści wynikających z konsekwentnej personalizacji jest poprawa wskaźnika utrzymania klientów. Konsumenci mają tendencję do pozostawania z firmą, która rozumie ich potrzeby i dostarcza rozwiązania ich problemów.

Kiedy już uda Ci się przenieść klienta do lojalnego adwokata, możesz również otrzymać tonę korzyści. Są to osoby, które będą bronić Twojej marki przed krytykami. To są ci sami ludzie, którzy dadzą ci darmowy marketing poprzez word of mouth i pozytywne recenzje.

5. Lepsze relacje z klientami

Spersonalizowane doświadczenie prowadzi do utrzymania klienta, ostatecznie budując lepsze relacje z twoimi pielęgnowanymi klientami. Te podmioty są połączone w pętlę.

Relacje z klientami są aspektem biznesu, który znacząco pomaga w skalowalności i wyższych dochodach. Zatem łączenie się z klientami i budowanie z nimi relacji jest równie ważne jak produkt, który sprzedajesz. Właśnie dlatego wzmacnianie relacji z klientami powinno być najwyższym priorytetem dla firm.

Personalizacja sprawia, że stajesz się ekspertem od trendów na rynku docelowym. Poznajesz głębiej swoich odbiorców, co pomaga Ci zbudować fundamenty do stworzenia wspaniałej relacji z klientem. A to wymaga, aby zespoły marketingu i customer experience pracowały razem w symfonii.

Do tego możesz wykorzystać oprogramowanie do współpracy zespołowej, które pomaga w optymalizacji treści i Twojego podejścia do rynku. Będziesz miał lepszą strategię w zdobywaniu ich uwagi, dostarczaniu tego, czego chcą i polecaniu rzeczy, którymi będą zainteresowani.

Wszystko to pomaga w budowaniu rapportu z klientami. Kiedy klient czuje, że traktujesz go jako kogoś więcej niż tylko płacącego klienta, jego lojalność przechodzi na Twoją firmę.

Najlepsze przykłady marketingu personalizacji

Aby zainspirować Cię do włączenia tej strategii marketingowej do swoich działań, poniżej przedstawiamy różne kampanie marketingu personalizacyjnego przeprowadzone wyjątkowo przez różne firmy. Zaczerpnij inspirację, pomysły i motywację z tych przykładów.

1. Coca-Cola

Wszyscy wiemy, że najbardziej podstawową formą personalizacji jest zwracanie się do klientów po imieniu, ale Coca-Cola wykorzystała ten prosty pomysł w masowej, globalnej kampanii. Ich kampania "Share a Coke" rozpoczęła się w 2011 roku, gdzie wydrukowali różne popularne nazwy na swoich butelkach i puszkach Coli.

Na początku wydawało się, że jest to zwykła kampania, ale zaczęła nabierać rozpędu, ponieważ coraz więcej klientów chciało uzyskać imię swojej rodziny, przyjaciół i siebie. Coca-Cola powiedziała, że celem kampanii było "stworzenie bardziej osobistej relacji z konsumentami i zainspirowanie wspólnych chwil szczęścia."

Gigant napojów bezalkoholowych wykorzystał personalizację i związał taką strategię ze swoją misją: dostarczaniem wspomnień i szczęścia swoim konsumentom. Ty również możesz zrobić to samo - połączyć swoją misję i strategię personalizacji, aby stworzyć wyjątkową kampanię.

2. Spotify

Spotify wykorzystuje dane o użytkownikach w swojej strategii marketingowej. Mają kilka kampanii, które sprawiają, że użytkownicy chcą częściej korzystać z ich aplikacji, ponieważ wydaje ona bardziej dopasowane doświadczenia.

Poza kampanią na koniec roku (#spotifywrapped), w której pokazują najczęściej odtwarzane utwory i podcasty, których słuchają ich użytkownicy (co było hitem wirusowym), teraz mają również kampanię #OnlyYou, która pokazuje twój unikalny gust słuchowy w połączeniu z muzycznym odczytem astrologicznym.

3. Nike

Nike jest konsekwentnie uznawany za autentyczne, spersonalizowane i serdeczne kampanie reklamowe. Ta personalizacja zawsze sprawia, że wychwytują publiczność, która może się odnieść i tych, którzy zaczynają łączyć się z marką. Więc Nike nie jest nowy do personalizacji. Ich celem jest silne zaangażowanie społeczności.

Ich bardzo inspirujące kampanie z prawdziwymi bohaterami wzbudzają w odbiorcach inspirację. Nike jest świetna w nawracaniu ludzi dzięki doskonałej umiejętności opowiadania historii, dodając do tego personalizację.

Nike właśnie uruchomiła nową aplikację, która oferuje spersonalizowane treści i nagrody dla zaangażowanych fanów. Podejmują wyzwania i problemy z głową, ale zawsze sprawiają, że ich komunikaty marketingowe są relatywne dla ich odbiorców. Dlatego właśnie "po prostu to robią".

Wniosek

Spersonalizowany marketing to sekretny sos do dobrze prosperujących firm w dzisiejszym świecie. Jednak włączenie tej strategii marketingowej i znalezienie sukcesu nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Będziesz napotykać wyzwania, ale z wystarczającą wytrwałością i burzą mózgów, możesz je przekroczyć i z powodzeniem stworzyć wspaniałą kampanię.

Pamiętaj, że to podejście marketingowe może być trafione lub chybione. Pierwszym krokiem do osiągnięcia sukcesu jest zebranie odpowiednich danych, a następnie rozsądne wdrożenie. To nie jest działalność z dnia na dzień, że można zrobić. To wymaga miesięcy staranności w dobrym kierunku z odpowiednim przewodnikiem. I możesz zdobyć cenny wgląd w te wskazówki poprzez strategie marketingu treści przedstawione w tym artykule. Ale pamiętaj, że gdy zaczniesz się toczyć, nie ma odwrotu.