Sobota, 28 stycznia 2023

Jak skalować proces projektowania i usprawnić przekazywanie zadań

30 maja 2022

Jest to coś, o czym marzy każdy zespół projektowy - lepszy proces projektowania i procedura przekazywania zadań. Twój zespół projektowy nie jest sam, jeśli szuka lepszego rozwiązania.

Wyobraź sobie, jak wyglądałby Twój przepływ pracy, gdybyś mógł zrezygnować ze zmagań związanych z technologią opartą na obrazach, projektowaniem i przekazywaniem za pomocą dokładnych komponentów, które mają interaktywne funkcje. Projekty w fazie projektowania będą bardziej przypominać produkty końcowe i, co najważniejsze, będą działać jak produkty końcowe.

Wyobraźmy sobie razem nowy proces projektowania.

Wyzwania związane z procesem projektowania opartym na obrazie

Wszyscy wiemy, że narzędzia projektowe oparte na obrazach dostarczają obrazów komponentów w formie wizualnej, ale brakuje im interaktywności i warunków, które istnieją w produkcie końcowym. Nie ma tam wysokiego poziomu wierności funkcjonalnej, co może powodować nieporozumienia w zespołach projektowych i konieczność przeróbek.

Narzędzia te wymagają przerysowania podstawowych komponentów i projektowania za pomocą pól i prostokątów, co zabiera zbyt dużo czasu i może powodować rozdźwięk między zespołami projektantów i programistów.

Ponadto nie można w pełni wykorzystać potencjału systemu do projektowania z powodu niespójności między systemami opartymi na kodzie, których używają programiści, a tymi opartymi na obrazach dla projektantów. Istnieje wrodzona luka pomiędzy utrzymywaniem środowisk a tworzeniem spójności w komponentach.

Ostatnim i być może najtrudniejszym wyzwaniem związanym z procesem projektowania opartym na obrazach jest testowanie użyteczności. Nie da się przetestować obrazu w taki sposób, w jaki można przetestować działające komponenty. Jeśli prototyp nie jest wystarczająco interaktywny, tracisz cenne informacje zwrotne w procesie testowania. Wierność funkcjonalna jest niezbędnym narzędziem projektowym i rozwojowym w 2022 roku.

Iress, wiodące na rynku oprogramowanie finansowe, miało wiele z tych samych problemów w swoim procesie projektowania systemu. Pewnie kojarzysz historię, w której projektant i inżynier nie do końca zgadzają się ze sobą, mają wyznaczony termin i muszą go dotrzymać, a następnie otrzymać informację zwrotną od klienta. Efektem było wiele dodatkowych zmartwień i pracy.

Jest jednak lepszy sposób: Zaimportuj wszystkie komponenty interfejsu użytkownika do systemu projektowania opartego na kodzie i zsynchronizowanego z narzędziem projektowym, aby Twój zespół mógł pracować w harmonii, tworząc, skalując i przekazując projekty z łatwością.

Skaluj projekt dzięki dokładnym komponentom

Oto, czego pragnie większość zespołów projektowych i programistycznych w drodze do tworzenia produktów: Dokładne komponenty z wbudowaną interaktywnością, stanami i warunkami. Bez przerysowywania pudełek i prostokątów, bez zastanawiania się, jakie stany i interakcje powinny występować.

A jeśli można to zrobić z dziesięciokrotnie większą szybkością i sprawnością? Teraz to już naprawdę jest biznes".

"Kiedyś samo projektowanie zajmowało nam od dwóch do trzech miesięcy. Teraz, dzięki UXPin Merge, zespoły mogą projektować, testować i dostarczać produkty w tym samym czasie" - powiedziała Erica Rider, starszy menedżer ds. UX w PayPal. "Szybszy czas wprowadzania produktów na rynek jest jedną z najbardziej znaczących zmian, jakich doświadczyliśmy używając Merge".

Oszczędność czasu i przepływu pracy wynika z możliwości utrzymania tylko jednego środowiska jako zespołu produktowego. Zamiast narzędzi opartych na obrazach, nowoczesnym sposobem pracy jest system projektowania oparty na kodzie, który będzie wymuszał aktualizacje komponentów w miarę rozwoju projektu. Taki przepływ pracy może również wyeliminować duplikaty dokumentacji, dzięki czemu zespół będzie miał jedno źródło prawdy dla całego zespołu produktowego.

Teraz proces projektowania może być bardziej zwinny i skalowalny. I jak wspomniał Rider, rozwiązanie jest już dostępne w UXPin Merge.

Skalowalność z dokładnymi komponentami projektowymi ma również inne korzyści.

Zespoły mogą szybciej wdrażać pracowników, ponieważ system projektowy znajduje się w narzędziu projektowym. Mniej jest szukania odpowiedzi dzięki gotowym blokom konstrukcyjnym typu "przeciągnij i upuść". Nowi członkowie zespołu odniosą większy sukces i szybciej staną się bardziej wartościowi dla zespołu ze względu na mniejszą liczbę niespójności i błędów.

Testy również zyskują na znaczeniu, ponieważ są skalowane przy użyciu jednego źródła prawdy. Możesz tworzyć lepsze testy użyteczności z funkcjonalną wersją prototypu o wysokiej wierności, dzięki czemu użytkownicy mogą zostawiać bardziej wartościowe i szczegółowe informacje zwrotne, które mogą ulepszyć Twój produkt na wczesnych etapach.

Lepsze przekazywanie zadań zaczyna się tutaj

Wyobrażając sobie lepszy proces projektowania, pójdź o krok dalej. Lepszy handoff jest celem większości zespołów.

Interaktywne narzędzie do projektowania oparte na komponentach może wyeliminować potrzebę wielokrotnego powtarzania tego samego spotkania, aby wyjaśnić, jak działa prototyp. Każdy może go zobaczyć i samodzielnie z nim współdziałać dzięki dokładnym, prawdziwym komponentom, które zapewniają, że prototyp działa tak samo jak produkt.

Projektanci będą mieli większe poczucie, że ich wizja jest realizowana w produkcie końcowym, a programiści będą mieli lepsze pojęcie o tym, jak pracować. Każdy ma dokładnie te same komponenty zapisane w kodzie. Dzięki pojedynczemu źródłu prawdy programiści mogą przyspieszyć proces tworzenia produktu, ponieważ zaczynają od komponentów zawierających kod gotowy do produkcji.

Typowy proces przekazywania projektu programiście może składać się z wielu etapów: tworzenie wektorowych elementów projektu, tworzenie modelu interakcji, a następnie przesyłanie prototypu wraz z dokumentacją. Nie wspominając już o spotkaniach, które są konieczne, aby upewnić się, że wszyscy są po tej samej stronie.

W modelu z interaktywnymi elementami składowymi przekazanie zadań programistom jest szybkie i łatwe; tworzą oni prototyp z prawdziwymi elementami składowymi i wszystkimi wbudowanymi właściwościami. Programista kopiuje kod JSX i wkleja go do swojego narzędzia, aby zbudować produkt końcowy. Wszystkie właściwości komponentów i ich zakodowane interakcje istnieją już w kodzie źródłowym. Jest to możliwe, ponieważ źródłem prawdy jest sam kod, czyli kod źródłowy.

Czy ktoś ma pomysł na zwiększenie produktywności? ????

Wejdź w tryb specyfikacji i skopiuj kod gotowy do produkcji jednym kliknięciem przycisku. Zdecydowana oszczędność czasu dla programistów! ????

Odkryj #UXPinMerge i zoptymalizuj przekazywanie projektów???? https://t.co/HRWrIZHAeg#MergeHint #frontdev pic.twitter.com/U2vDX2GKgl

- UXPin (@uxpin) 9 lutego 2022 r.

Rozwiązanie Quick Tool i zastosowanie techniczne

Rozwiązanie tego powszechnego wyzwania nie znajduje się gdzieś w przyszłości - ono już tu jest.

UXPin, narzędzie do projektowania oparte na kodzie, posiada technologię Merge, która umożliwia przeniesienie wszystkich interaktywnych komponentów do UXPin. Następnie można wykorzystać własne lub bibliotekę open-source z gotowymi blokami konstrukcyjnymi, aby szybciej przygotować produkty.

Oto tylko kilka rzeczy, które możesz zrobić dzięki Merge by UXPin:

  • Zintegrować storybook dewelopera, aby używać go jako jednego źródła prawdy (działa dla wszystkich frameworków)
  • Importować komponenty systemu projektowania z repozytorium Git dewelopera, takiego jak GitHub, Bitbucket, GitLab lub innych (działa z React)
  • Pracować z wbudowaną biblioteką MUI
  • Dodaj pakiet komponentów npm do UXPin samodzielnie (nie jest wymagany programista)
  • Projektuj z pewnością, że Twoja praca może być idealnie odzwierciedlona przez programistów
  • Twórz i udostępniaj bibliotekę interaktywnych komponentów

Podsumowanie

Pożegnaj się z przerysowywaniem prostokątów - buduj dokładniejsze prototypy łatwiej i szybciej produkty końcowe dzięki Merge by UXPin.

Teraz nadszedł czas, aby rozwiązać jedno z największych wyzwań związanych z projektowaniem, jednocześnie unowocześniając i skalując proces projektowania oraz usprawniając proces przekazywania zadań.

Merge by UXPin jest przyjazny dla użytkownika i stworzony do skalowalnych projektów o niemal każdym rozmiarze. Granica między projektowaniem a rozwojem zaciera się dzięki szybszemu wydawaniu produktów i w pełni interaktywnemu rozwiązaniu. Zamów dostęp już dziś.

[- To jest post sponsorowany w imieniu UXPin -]