Poniedziałek, 5 grudnia 2022

3 Essential Design Trends, sierpień 2022 r.

25 września 2022

W projektowaniu stron internetowych dzieje się teraz wiele eksperymentów. Oczywiście wszędzie panują mikrotrendy, ale te trzy elementy wydają się utrzymywać na stałym poziomie i zdobywać większą popularność niż większość.

W tym miesiącu największe trendy w projektowaniu stron internetowych przyjrzą się elementowi interfejsu użytkownika, wideo i kolorowi. Oto, co jest trendy w projektowaniu w tym miesiącu.

1. Strzałki przewijania w dół

Strzałki przewijania w dół są doskonałym narzędziem dla stron z długim przewijaniem lub tych, które posiadają pełnoekranowe obrazy lub filmy.

Ta mała wskazówka mówi użytkownikom, aby kontynuowali przechodzenie przez projekt. Jest to silna interaktywna wskazówka, która sygnalizuje, co użytkownik powinien zrobić dalej.

Wspaniałe jest to, że zespoły zaczynają projektować tę małą strzałkę tak, aby pasowała do stylu i osobowości reszty strony. (Istnieje wiele z nich, które wyglądają i czują się jak przemyślane).

Oto jak każda z tych trzech przykładowych stron to robi:

Médecins Du Monde używa tradycyjnej strzałki w dół na dole obszaru bohatera strony głównej. Jest łatwy do zobaczenia dzięki okrągłemu przyciskowi i standardowej strzałce wewnątrz. Jest to oczekiwany zabieg i jest łatwy do wdrożenia. Robią to dobrze ze względu na zmianę koloru w stosunku do reszty projektu i odpowiedni rozmiar, aby był łatwy do zobaczenia i interakcji z.

Portfolio A Andrea stylizuje strzałkę w dół nieco bardziej z potrójnym projektem. Zawiera również ruch i efekt zmiany koloru, aby zapewnić, że nie przegapisz faktu, że masz przewijać na tej stronie.

Blue Lagoon przenosi strzałkę przewijania z centrum ekranu i układa ją z czytelną treścią po lewej stronie ekranu. To nietradycyjne umieszczenie chwyta uwagę użytkownika, ponieważ jest inne, i jest skuteczne, ponieważ działa z kopią powyżej.

2. Opcje wideo

Ten trend powinien nadal się rozwijać, ponieważ sprawia, że wideo jest bardziej interaktywne, bardziej użyteczne i stanowi ogólnie lepsze doświadczenie internetowe.

Projektanci oferują użytkownikom opcje wideo, które nie są tylko pełnoekranowe, wielkości bohatera, opcje automatycznego zapętlenia. Włączają wideo na więcej sposobów, w mniejszych skalach, które dają użytkownikowi kontrolę nad tym, jak wchodzi w interakcję z tą treścią.

I to jest fantastyczne.

Deventi stosuje najbardziej tradycyjne podejście z pełnoekranowym obrazem, który zawiera przycisk click-to-play. To, co czyni go miłym, to bohater ma angażujący obraz i ruch bez wideo. Kliknij play, a otrzymasz wideo, które wyskakuje w nakładce do oglądania.

Day by Day Digital wykorzystuje wideo na stronie głównej, które nie zajmuje całego ekranu i sprawia wrażenie interakcji z YouTube. Osoba na filmie rozmawia z Tobą w dynamiczny sposób. Wideo jest niewielkie, więc użytkownik widzi inne treści i informacje oraz ma dobre wyobrażenie o projekcie strony.

Grafisch Lyceum Utrecht umieszcza film na stronie głównej w nietypowo ukształtowanej ramce, która zajmuje mniej niż połowę ekranu. Użytkownik musi kliknąć, aby odtworzyć, a gdy to zrobi, wideo rozszerza się do pełnoekranowego, bardziej wciągającego doświadczenia. Co innego, że zawsze jest wyjście (X) - użytkownik może zdecydować się na włączenie lub wyłączenie dźwięku, a nawet na przeskalowanie filmu do wersji inset.

Kontrola użytkowników nad wideo staje się coraz ważniejsza, a opcje przedstawione w tym trendzie projektowym podkreślają to znaczenie. Istotne jest, aby w procesie projektowania uwzględnić bazę użytkowników i ich pragnienie tego typu kontroli.

3. Tęczowy kolor

Miesiąc Dumy może i się skończył, ale tęczowy motyw trwa nadal.

Tęczowe kolory, obrazy i palety mogą wywoływać silne uczucia emocjonalne, w tym szczęście i radość. Pomyśl o wszystkich chwilach, które spędziłeś podziwiając tęcze jako dziecko.

Ten trend projektowania jest miły, ponieważ każdy projekt używający go jest trochę inny, ale ma podobne emocje związane z nim - i nie ma nic jak trochę miłości i radości, aby świat był lepszy.

Meta Golden wykorzystuje najsilniejsze, najbardziej oczywiste tęczowe skojarzenie strony głównej z tęczową rzeką nałożoną na krajobraz. Jest jasny i zabawny i dodaje dodatkowy poziom emocjonalny do obrazu, który w przeciwnym razie może nie mieć wiele wpływu.

Gato Negro używa tęczowej kolorystyki w "FLAVOR", aby faktycznie przemówić do tych skojarzeń związanych z dumą. Ale efekt tutaj jest miły, ponieważ słowo jest inne niż duma, a podczas gdy intencja jest wyjaśniona, pozostawia trochę miejsca na interpretację użytkownika, ponieważ spada poniżej zwoju.

Evozyne stosuje zupełnie inne podejście, z opcją kolorów tęczy pojawiającą się jako kolorowe słowa w dość ciężkim bloku tekstowym i projekcie. (Tęcza jest dodatkowo podkreślona w logo). Co jest również miłe w tym przypadku, to fakt, że tradycyjne kolory tęczy są lekko zdesaturowane dla bardziej wyrafinowanego ujęcia tęczy. Aby uzyskać dodatkowy element tęczy, kliknij na menu, aby uzyskać animowane tło w kolorach tęczy w kształcie geo, które z pewnością przykuje Twoją uwagę.

Podsumowanie

Trendy w projektowaniu stron internetowych, które mają największą siłę przebicia, są łatwe do wdrożenia i dobrze współgrają z różnymi stylami. Spośród tych trzech trendów, najłatwiejszym do wdrożenia jest strzałka przewijania w dół. Ten, który może być najtrudniejszy, to tęczowe wzory kolorów.

To, co jest fajne we wszystkich tych trendach, to fakt, że można je stworzyć po swojemu. Nie ma tu żadnego stałego elementu; każdy z nich jest raczej pomysłem na projekt i styl, który pomoże nadać projektom nowoczesny charakter.