Wtorek, 5 grudnia 2023
W tym miesiącu wszystkie nasze trendy w projektowaniu stron internetowych mają wspólny temat - obrazowanie. Niezależnie od tego, czy jest to efekt sezonu, czy przypadek, w wielu projektach widać obecnie zmianę stylu i typów obrazów. Jedną z rzeczy, która może wpłynąć na te trendy w projektowaniu stron internetowych, jest złagodzenie przepisów związanych z COVID na całym świecie lub nawet zmęczenie pandemią.
Oto, co jest modne w projektowaniu w tym miesiącu.
Jury jeszcze nie zdecydowało, czy kochamy czy nienawidzimy tego trendu w projektowaniu - wszędzie są małe obrazki (i filmy).
Zaletą tego trendu jest to, że jest wiele do oglądania i interakcji. Trudność polega na tym, że takie projekty mogą sprawiać wrażenie nieco niezrównoważonych i rozproszonych.
Większość z nich zawiera cztery lub więcej obrazów lub filmów jednocześnie. Dla użytkownika, który przyzwyczaił się do tego, że w obszarze bohatera ma do dyspozycji tylko jedną rzecz, może to być bardzo dużo do przyswojenia.
Te cztery lub więcej obrazów zawiera wszystkie inne elementy interfejsu użytkownika, których można się spodziewać na stronie - nawigację, duży nagłówek, tekst pomocniczy, przewijanie czy interakcję z użytkownikiem. To może być trudne do rozszyfrowania.
Tokyu Garden City robi to za pomocą mieszanki nieruchomych i ruchomych obrazów z suwakami i innymi animacjami. Obrazy ciągle się zmieniają i poruszają, a dzięki ruchom na górze i na dole ekranu ciągle jest coś nowego do oglądania.
Buro Jantzen doprowadza ideę małych obrazków do ekstremum, umieszczając na stronie głównej dziesięć obrazków. Każdy z nich jest mniejszy od znaczka pocztowego. Z każdym obrazkiem związany jest jednak fajny efekt. Po najechaniu kursorem myszy mały obrazek wyskakuje na duże czarne pole w rozmiarze, w którym można naprawdę zobaczyć zdjęcie.
Oliver Guy wykorzystuje na swojej stronie kombinację obrazów wideo, co ma sens w przypadku jego branży fotografii dronowej. Interesująca jest animacja hover, która umożliwia obejrzenie dodatkowych klipów wideo bez opuszczania strony głównej. Kontrast małego wideo na białym tle sprawia, że projekt ten jest łatwy do zrozumienia.
Fotograficzne detale w całej swojej okazałości. Obrazy i elementy, które są tak widoczne, że można dostrzec każdy szczegół. Jest to główny trend w projektowaniu stron internetowych.
Fotografia i wideografia o dużych szczegółach to jeden z tych trendów w projektowaniu stron internetowych, które są tak interesujące wizualnie, że nie można oderwać od nich wzroku. Ma to także inne zalety, takie jak ułatwianie podejmowania decyzji w handlu elektronicznym lub pomaganie komuś w lepszym zrozumieniu, czym jest dany przedmiot lub ogólny przekaz.
Każdy z tych przykładów przedstawia coś w rozmiarze większym niż rzeczywisty.
Firma Karak produkuje płytki ceramiczne. Główny obraz tła jest tak duży i tak szczegółowy, że służy niemal tylko jako tekstura wzoru. Jednak jest on połączony z mniejszym obrazem i filmem wideo, które spajają wszystko w całość, dając pełne zrozumienie. Duży, szczegółowy obraz jest piękny i ekscytujący oraz zapewnia dodatkową warstwę informacji.
Wuillemin Fleuristes charakteryzuje się nierównomiernie rozłożonym obrazem bohatera z dużym kwiatowym detalem. Interesujące w tym wyborze obrazu szczegółowego jest to, że jest to jedyny obraz na ekranie, częściowo przesłonięty przez przyciemnioną ramkę i element tekstowy. Ogólny projekt przyciąga wzrok, ale może sprawić, że użytkownik będzie chciał zobaczyć nieco więcej obrazu.
W filmie wideo, który przybliża i oddala produkt, firma Horage przyciąga wzrok użytkownika do twarzy za pomocą ruchu. Połączenie szczegółowego wideo z niewielką ilością tekstu jest odważnym wyborem dla e-commerce i może się sprawdzić, ponieważ ten produkt jest wciąż w fazie przedsprzedaży. Szczegółowe obrazowanie ma pomóc w wywołaniu pożądania produktu.
Po dwóch latach, kiedy w projektach nie było zbyt wielu twarzy, projektanci znów stawiają na duże i odważne twarze i pokazują je ludziom.
Jednym z powodów, dla których nie widzieliśmy tak wielu twarzy w projektach wzorniczych, były obawy dotyczące sposobu pokazywania ludzi - zamaskowanych lub bez maski, samotnych lub w tłumie - i powodowało to więcej obaw, niż było warte pójścia inną drogą.
Ale projekty z dużymi twarzami powracają w wielkim stylu. Ponowne nawiązanie wirtualnego kontaktu wzrokowego jest odświeżające.
Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, jak pokazano na każdym z poniższych przykładów.
Glassbox Media stosuje na stronie głównej pełnoekranowe, duże wideo. Użytkownik widzi oczy rozmówcy i czuje się związany z osobą na ekranie. Wydaje się ona szczęśliwa, a rozmiar i skala twarzy sprawiają, że użytkownik czuje się niemal jak w pokoju z nią, gotowy do rozmowy.
Reamarie wykorzystuje mniejsze obrazy z ciasnym kadrowaniem, aby zbliżyć się do twarzy na ekranie. W całym scrollu jest też więcej większych twarzy, dzięki czemu użytkownik czuje się związany z osobami i produktem. Nawet jeśli obraz nie jest super duży, ciasne kadrowanie może sprawić, że wyda się większy i wywoła taki sam poziom zaangażowania, jak coś, co ma większy rozmiar na ekranie.
Recruit Holdings Co. wykorzystuje trójkę ludzi razem, szczęśliwych i uśmiechniętych, aby nawiązać kontakt z odwiedzającymi stronę. Cały projekt zawiera podobne obrazy i sprawia, że użytkownik czuje się tak, jakby chciał być częścią tego, co oferują. Zwróć uwagę, że ludzie są blisko siebie i nie mają masek - to zmiana kulturowa, którą zaczynamy dostrzegać w wielu obrazach.
Fotografia, wideografia i trendy w obrazowaniu mogą być czynnikami decydującymi o projektach stron internetowych. Wybrane rodzaje obrazów mogą nadawać ton projektom, odnosić się do tożsamości marki i pomagać w angażowaniu użytkowników.