Sobota, 28 stycznia 2023

15 narzędzi finansowych online dla projektantów freelancerów

28 czerwca 2022

Wydajność i organizacja są krytyczne dla freelancerów projektantów stron internetowych. Zarządzanie finansami i śledzenie płatności nie jest tym, co przyciągnęło większość freelancerów do tej linii pracy. Na szczęście, podczas gdy obsługa finansów jest niezbędną częścią biznesu freelancerów, istnieje wiele narzędzi i zasobów, które mogą pomóc uprościć rzeczy. Te narzędzia mogą być krytyczne dla utrzymania biznesu działającego sprawnie i wydajnie.

W tym poście przyjrzymy się 15 narzędziom i usługom online, które mogą zaoferować freelancerom pomoc w zakresie finansów i rozliczeń. Większość z tych narzędzi jest płatna, ale w większości przypadków dostępne są ograniczone darmowe plany lub darmowe wersje próbne.

Podczas gdy płacenie za tego typu narzędzia lub oprogramowanie może nie brzmieć atrakcyjnie, czas, który będziesz w stanie zaoszczędzić, powinien więcej niż zrekompensować koszty, nie wspominając o mniejszym bólu głowy i zwiększonej dokładności.

Jak oceniasz opcje, które są przedstawione tutaj, należy pamiętać, że każdy ma swój własny, unikalny cel i podejście. Oceń swoje własne potrzeby, aby zobaczyć, jakie funkcje powinieneś szukać i staraj się unikać przyciągania przez niepotrzebne funkcje, których nigdy nie użyjesz. Rozwiązanie, które spełnia Twoje potrzeby z niewielkim lub żadnym nadmiarem, będzie zazwyczaj najprostsze w użyciu i prawdopodobnie najmniej kosztowne.

Ponieważ większość usług oferuje darmową wersję lub okres próbny, możesz wypróbować kilka z nich, jeśli nie jesteś pewien, który z nich będzie dla Ciebie najlepszy. Jednak powinieneś być w stanie uzyskać dobre wyczucie każdego z nich, odwiedzając witrynę i sprawdzając funkcje i szczegóły. Teraz przyjrzyjmy się konkretom.

1. XE Currency Converter

Wielu freelancerów pracuje z klientami w różnych częściach świata. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, przeliczanie walut może być czasem problemem. XE to proste w obsłudze narzędzie, które pokaże Ci aktualny przelicznik. Wystarczy wprowadzić kwotę, walutę, z której dokonujesz przeliczenia i walutę, na którą dokonujesz przeliczenia, a narzędzie pokaże Ci aktualne wyliczenie. Ponieważ kursy walut zmieniają się tak bardzo, warto mieć pod ręką taki zasób, gdy trzeba wysłać ofertę lub wystawić rachunek klientowi. Obliczanie konwersji walut jest bezpłatne w XE.

2. FreshBooks

FreshBooks w jednym z najbardziej popularnych opcji fakturowania online, ale oferuje znacznie więcej niż tylko to. Oprócz fakturowania i śledzenia faktur, FreshBooks może być używany do tworzenia i wysyłania szacunków / ofert, śledzenia, jak spędzasz czas, śledzenia wydatków i śledzenia klientów. FreshBooks oferuje ograniczoną darmową wersję, jak również inne opcje, które wahają się od 14 do 149 dolarów za miesiąc. Z darmową wersją możesz zarządzać 3 klientami (nieograniczona ilość faktur), a ta liczba wzrasta z każdym planem.

3. LessAccounting

LessAccounting ma być prostym rozwiązaniem księgowym dla freelancerów i małych firm. Dzięki LessAccounting możesz tworzyć, wysyłać i śledzić faktury, rejestrować i śledzić wydatki, umożliwić dostęp do księgowego w celu eksportu danych, automatycznie importować transakcje bankowe w nocy i obsługiwać podatek od sprzedaży. Ceny wahają się od darmowych do 24 dolarów za miesiąc, w zależności od potrzeb. Możesz zacząć od 30-dniowej bezpłatnej próby, zanim zdecydujesz się na pakiet.

4. FreeAgent

FreeAgent to rozwiązanie księgowe online dla freelancerów i małych firm. Dzięki FreeAgent możesz zarządzać swoim czasem i projektami, tworzyć i wysyłać faktury do klientów, śledzić płatności na tych fakturach, rejestrować i śledzić wydatki, zarządzać kontami bankowymi i obliczać należny podatek od sprzedaży. Koszt FreeAgent to 20 dolarów miesięcznie, ale pierwszy miesiąc jest darmowy bez obowiązku kontynuowania płatnej usługi.

5. Cashboard

Cashboard to oprogramowanie do śledzenia czasu, które pozwala również tworzyć, wysyłać i śledzić faktury, tworzyć szacunki oraz śledzić i akceptować płatności online. Cashboard jest również w pełni markowy i konfigurowalny. Dostępne jest darmowe konto, a wszystkie płatne konta mają 30-dniowy bezpłatny okres próbny. Bezpłatny plan pozwala na nieograniczoną liczbę faktur na dwóch projektach. Płatne konta wahają się od 6 dolarów miesięcznie (3 projekty, nieograniczone faktury) do 140 dolarów miesięcznie (10 000 projektów, nieograniczone faktury).

6. Xero

Xero to pełne rozwiązanie księgowości memoriałowej przeznaczone dla małych firm. Z Xero możesz obsługiwać uzgodnienia bankowe, zarządzać kontaktami, tworzyć i zarządzać fakturami, śledzić wydatki, rejestrować osobiste wnioski o wydatki, przeglądać raporty i wiele więcej. Koszt Xero wynosi 29 dolarów miesięcznie i istnieje 30-dniowy bezpłatny okres próbny.

7. WORKetc

WORKetc to pełny pakiet narzędzi do zarządzania relacjami z klientami. Istnieje wiele funkcji do WORKetc, w tym zarządzanie czasem, zarządzanie dokumentami, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie projektami, rozliczanie i fakturowanie, raportowanie i wiele innych. WORKetc może być więcej niż niektórzy freelancerzy potrzebują, ale może to być również tylko to, czego szukasz. Koszt dla jednego użytkownika wynosi 29,95 dolarów miesięcznie, z dodatkowymi użytkownikami kosztuje dodatkowo.

8. InvoTrak

InvoTrak to proste rozwiązanie do tworzenia i śledzenia faktur i śledzenia czasu. Nie ma dodatkowych funkcji, takich jak śledzenie wydatków lub bankowości internetowej, ale jeśli szukasz czegoś, co będzie obsługiwać faktury i czas, może nie dbać o te dodatkowe funkcje. InvoTrak oferuje darmową wersję próbną, która pozwala na wysyłanie 2 faktur miesięcznie i zarządzanie 2 klientami. Podstawowy plan pozwala na 10 faktur miesięcznie z nieograniczoną liczbą klientów za 9 dolarów miesięcznie. Dodatkowe plany idą w górę od tego miejsca.

9. Bill My Clients

Bill My Clients obsłuży wszystkie Twoje działania związane z fakturowaniem i rozliczaniem. Za 11,95 dolarów miesięcznie możesz stworzyć nieograniczoną liczbę faktur, które będą wysyłane do klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dostawa pocztowa jest również dostępna za dodatkową opłatą. Plany z Bill My Clients zawierają wiele funkcji, w tym wykresy i wykresy, wsparcie przez e-mail i telefon, obliczenia podatku i wysyłki, markowe faktury, załączniki i wiele więcej. Jeśli nie potrzebujesz nieograniczonych faktur, Bill My Clients oferuje również faktury z pełną obsługą, które są naliczane na podstawie faktury.

10. LiteAccounting

LiteAccounting ma na celu być prostym rozwiązaniem do fakturowania bez nadmiaru i niepożądanych funkcji. Z LiteAccounting możesz tworzyć, wysyłać i śledzić faktury, a także zintegrować się z PayPal, aby akceptować płatności online. Istnieje darmowy plan, który pozwala na wystawienie do 5 faktur miesięcznie dla nieograniczonej liczby klientów. Inne plany zaczynają się od 8 dolarów za miesiąc dla maksymalnie 50 faktur miesięcznie (w celu otrzymania płatności za pośrednictwem LiteAccounting i PayPal będziesz potrzebował płatnego planu).

11. Billing Orchard

Billing Orchard oferuje zarządzanie fakturami i rozliczeniami. Dzięki Billing Orchard możesz śledzić czas pracy i wystawiać rachunki za godzinę, możesz też skorzystać z rozliczenia ryczałtowego lub cyklicznego. Możliwa jest integracja z Authorize.net i innymi bramkami płatności. Billing Orchard nie oferuje darmowego planu, ale jest 15-dniowy bezpłatny okres próbny. Plany zaczynają się od 9,95 dolarów miesięcznie za zarządzanie 5 klientami i 50 faktur. Bardziej zaawansowane plany wahają się w cenie od 14,95$ do 69,95$ miesięcznie.

12. Time59

Time59 pozwala użytkownikom śledzić swój czas i zarządzać fakturami. Z Time59 można tworzyć, wysyłać i śledzić faktury, rejestrować płatności, przeglądać salda klientów i drukować raporty. W przeciwieństwie do wielu innych opcji fakturowania i zarządzania czasem, Time59 pobiera roczną opłatę w wysokości 49,95 USD, a nie opłatę miesięczną. Jest tylko jedna cena, aby mieć dostęp do wszystkich swoich funkcji, z 30-dniową bezpłatną próbą dostępne.

13. Zoho Invoice

Zoho Invoice jest częścią popularnego pakietu produktów Zoho. Zoho Invoice pozwoli Ci tworzyć, wysyłać i śledzić faktury, radzić sobie z walutami obcymi w ofertach i fakturach, korzystać z ich szablonów faktur i uruchamiać raporty na temat swojej działalności. Oferują darmowe konto, którego możesz użyć do wysłania do 5 faktur miesięcznie (nieograniczeni klienci). Inne plany zaczynają się od 8 dolarów miesięcznie za maksymalnie 25 faktur.

14. Bill4Time

Bill4Time oferuje zarządzanie czasem i śledzenie, a także fakturowanie. Z Bill4Time można zarządzać swoim czasem i projektami, ustawić stawki rozliczeniowe, otrzymać wsparcie i zintegrować się z QuickBooks. Dostępny jest darmowy plan, który pozwala na zarządzanie do 3 klientów i 5 projektów. Plany Lite i Professional są dostępne za 19,99 i 39,99 dolarów miesięcznie. Z planem lite można zarządzać 20 klientów i 30 projektów, a plan profesjonalny jest nieograniczony.

15. QuickBooks Online

QuickBooks Online to opcja księgowa dla freelancerów i małych firm. Dzięki QuickBooks Online możesz śledzić wszystkie swoje dochody i wydatki, tworzyć i zarządzać fakturami oraz ogólnie obsługiwać potrzeby księgowe swojej małej firmy. Istnieje darmowy plan, który pozwala zarządzać do 20 klientów, ale niektóre funkcje są ograniczone, w tym śledzenie czasu. Inne plany są wycenione na 9,95 lub 34,95 dolarów miesięcznie, z 30-dniowym bezpłatnym okresem próbnym dostępnym na obu.



Wyłącznie dla WDD napisał Steven Snell, projektant stron internetowych i niezależny bloger. Więcej jego tekstów znajdziesz na blogu Vandelay Design i DesignM.ag.

Czy korzystałeś z któregoś z tych narzędzi finansowych? Podziel się swoimi doświadczeniami w sekcji komentarzy.